یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
[۳۸۰۹۲۱] شلیک گلوله به اتومبیل  یک زن جوان محجبه

حوزه/ اخیرا تنش‌های جدیدی میان اعضای جامعه مسلمانان و پلیس انگلیس پیش آمده و عده‌ای از مسلمانان پلیس را بایکوت کردند. دلیل این برخورد بی‌توجهی پلیس این کشور و عدم جلوگیری آن‌ها از بروز جرایم نفرت‌محور و ضداسلامی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tellmamauk.org، بعد از ظهر روز گشته در شهر صنعتی روترهام انگلستان یک زن جوان محجبه که سوار بر اتومبیلش بود، مورد شلیک گلوله قرار گرفت. در پی این حادثه کسی صدمه ندید اما شیشه‌های پنجره پشتی اتومبیل این زن جوان مسلمان خرد شده و به داخل ریخت.  

در پی این واقعه یکی از وابستگان قربانی با ابراز خشم و محکوم کردن این واقعه اسلام‌هراسانه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: اگر می‌خواهید بدانید الان چه احساسی دارم بهتر است بدانید که واژه خشم توصیف کننده حالم نیست. هرچند الحمدالله خواهرزاده‌ام در این حادثه کشته نشد. دو مرد موتورسوار در حالی که فریاد‌های اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه سر می‌دادند، او را در حال رانندگی تعقیب کرده و با اسلحه به سوی او شلیک کردند. خوشبختانه او توانست سرعتش را زیاد کرده و بدون اینکه صدمه ببیند از محل حادثه بگریزد و الحمدالله حالش خوب است.

با توجه به اینکه این حادثه که به احتمال زیاد در بخش جرایم نفرت‌محور طبقه بندی می‌شود، بسیار جدی به نظر می‌رسد، خانواده این زن جوان نگرانی زیادی را در این مورد ابراز داشته‌اند.

متاسفانه شهر روترهام در سال‌های اخیر با رسوایی‌های متعددی همراه بوده که بیش از یک هزار زن جوان را تحت تاثیر قرار داده و از اواخر سال 2014 به این سو، جرایم نفرت محور و اسلام‌هراسی مختلفی در این شهر اتفاق افتاده‌اند. در همین راستا اخیرا تنش‌های جدیدی میان اعضای جامعه مسلمانان محلی و پلیس جنوب یورک‌شایر پیش آمده و عده‌ای از مسلمانان این منطقه به صورت کوتاه مدت پلیس را بایکوت کرده و در موارد غیراضطراری از دخالت نیروهای پلیس اجتناب می‌کردند. دلیل این برخورد در جمعیت مسلمانان محلی انگلستان، بی‌توجهی پلیس این کشور و عدم جلوگیری آن‌ها از بروز جرایم نفرت‌محور و ضداسلامی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha