جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از جمله رموز مهم موفقیت بزرگ امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت های بعدی، اخلاص ایشان و همچنین جامعیت این بزرگوار در عرصه های گوناگون می باشد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب به وسیله شخصیت بزرگواری به ثمر نشست که دارای ابعاد گوناگونی است و مهم تر این که جامعیت کم نظیر و بلکه بی نظیری از این حیث دارد.

وی افزود: ما در میان بزرگان علمی و مراجع تقلید، شخصیت های بارزی داشته ایم ولی جامعیتی که مرحوم امام داشت، از ایشان یک الگوی بزرگ برای جامعه ساخت.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: به هر حال از نظر علم فقه و اصول که از جمله علوم مهم ماست و هر عالم و مرجع تقلیدی باید آن ها را به نحو احسن دارا باشد، اما در درجه عالی قرار داشت و درس ایشان در حوزه بالاترین درس بود و از نظر کیفیت و کمیت بالاترین شاگردان را داشت.

وی افزود: همچنین حضرت امام (ره) از نظر فلسفی نیز یک فیلسوف کامل بود ، به طوری که شاگردان بسیاری در مکتب ایشان پرورش پیدا کردند که امروز از بهترین فیلسوفان هستند

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: ایشان علاوه بر اینها یک عارف واقعی به تمام معنا بود به طوری که ما مشاهده می کنیم در زندگی از اول تا آخر نشان دادند که نسبت به دنیا ، بی اعتناست و همه عمر یک زندگی طلبگی بسیار معمولی داشتند.

آیت الله فقیهی ادامه داد: حضرت امام (ره) هیچ گاه شخصاً به دنبال نوشتن رساله برای مرجعیت خود نبودند، تا این که با فشار دوستان و همراهان این کار را انجام دادند.

استاد حوزه تاکید کرد: علاوه بر همه این خصوصیت ها ، ایشان یک شخصیت انقلابی بود و اساساً انقلابی بودن در کنار این مزایا و شاخصه های که در ایشان بود، یک امتیاز خاصی برای ایشان به وجود آورد.

وی افزود: به هر حال ما فقیه و اصول و فیلسوف و عارف در طول تاریخ کم نداشته ایم اما آن که شخصیتی جامع تمام این اوصاف باشد در زمانه ما حضرت امام (ره) مصداق بارز آن بود که خود یک انقلابی درجه یک و معتقد به شمار می رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایشان کسی بود که حقیقتاً فقط به دنبال تحقق اهداف اسلام و کسب رضای خدا بود و حرفی نمی زد که یک مقدار از اسلام به دور باشد و حاشیه ای داشته باشد، بلکه بیانات ایشان با اسلام ناب دقیقاً منطبق بود.

وی بیان داشت: به هر حال ایشان از جهات مختلف مورد توجه همه علما و مردم بود و در دل همه مردم نیز محبوب شدند و توانستند جریان عظیمی ضد طاغوت و ضد استکبار ایجاد کنند

وی تاکید کرد: امروز هم به لطف الهی مقام معظم رهبری به خوبی از راه امام تبعیت کرده و انقلاب را به بهترین وجه هدایت می کنند.

آیت الله فقیهی گفت: الگو بودن امام برای حوزه بسیار مهم و موثر است که فردی تمام جهات را داشته باشد و در عین حال با روحیه انقلابی به دنبال هدایت مردم و مقابله با ظلم و استکبار جهانی باشد و لذا علما و فضلا باید جامعیت داشته باشند که اگر این طور باشد بهتر می توانند در جامعه نفوذ پیدا کرده و در پیشبرد اهداف اسلام و هدایت مردم به سوی خدا ، موثر واقع شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مروت IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    بسمه تعالی به مناسبت سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درسالگرد تو ای روح خدایی کشور شده غرقِ عزا مولا کجائی؟ دنیا سیه پوش است در سوگِ تو رهبر ای نورِ یزدان ، مردِ حق ، نسلِ پیمبر در سالگردت ای امیدِ مستمندان دلهای امّت پر زخون ای رمز عرفان مصداقِ نفسِ مطمئن بودی خمینی خود پیرو جدّت حسین بودی خمینی ای حامی مستضعفان جانها فدایت جمله مسلمانان همه تحت لوایت رفتی و عالم ز داغت غم گرفته از رحلتت خلقِ جهان ماتم گرفته لیکن اگر رفتی تو ای پیر جماران با نائبِ برحقِ تو بستیم پیمان با رهبرِ آگاهِمان فرزندِ حیدر ما دستِ بیعت داده ایم جمله سراسر ای صاحبِ عصر و زمان ای منجی ما ای وارثِ پیغمبران ای نسلِ طه مهدی بیا شمعِ فروزان گشته خاموش گردیده دیوار و درِ ایران سیه پوش مهدی بیا تا چشمِ ما روشن نمایی دنیای پرآشوبِ ما گلشن نمائی مهدی بیا تا با تو ما پیمان ببندیم میثاق و عهدِ خویش با قرآن ببندیم باشد مروّت پیرو راه خمینی جانش فدای روح آگاه خمینی ربابه مروّت (سیّدی) جامعة الزهراء قم