چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی شک تاسی به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) ، رمز سعادت و نیک فرجامی هر انسان محبی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای جامعه اسلامی هم برای زنان و هم مردان به شمار می رود و حقیقتاً ما اگر امروز عزت و شرافت و دیانتی داریم ، بخش قابل توجهی از آن را مدیون حضرت (س) و حمایت و پشتیبانی ایشان از ولایت و امامت هستیم.

وی همچنین با اشاره به جایگاه بسیار رفیع حضرت فاطمه (س) در نزد پروردگار عالم و نیز دیگر حضرات معصومین(ع) گفت: از امام رضا(ع) و امام حسن عسکری (ع) نقل شده که فرمودند: « ما حجت های خدا بر شمائیم و مادر ما فاطمه (س) حجت خدا بر ما (اهل بیت) است».

این استاد حوزه با بیان این که ابعاد و وجوه مختلف زندگی ام ابیها(س) برای بشریت مایه الگوگیری است ، خاطرنشان کرد: ایشان چه در بُعد عفاف و حجاب، چه مسایل اخلاقی، خانوادگی و زناشویی، چه از حیث صبر و استقامت و به ویژه حمایت از ولایت و تبعیت از امام و رهبر خویش ، بهترین اُسوه حسنه محسوب می شوند که تاسی به سبک زندگی ایشان مایه سعادت و عاقبت به خیری است.

وی بیان داشت: برای حضرت زهرا(س) پس از عبودیت و بندگی ، مهم ترین مساله دفاع از ولایت و امامت بود به طوری که جان گرانمایه خویش را در این راه فدا کرده و در جوانی و مظلومیتی اندوهبار، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و البته راه شهادت راه و صراطی است که ائمه (ع) ما همگی بر آن طریق رفتند.

آیت الله فقیهی افزود: راه سعادت و رستگاری حقیقی همان که صدیقه طاهره(س) و اولاد طاهرین ایشان با زندگی و بیان و کلام خویش به ما نشان دادند و شیعه واقعی کسی است که نه فقط در حرف و شعار بلکه در عمل و همه لحظات زندگی اش به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) تاسی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha