جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 اجلاس فارغ التحصیلان جامعه المصطفی در ماداگاسکار

حوزه/ دومین اجلاس فارغ التحصیلان نمایندگی جامعه المصطفی در ماداگاسکار با قرائت پیام حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی و برپایی ۶ کارگروه منطقه ای از ۶ استان و یک گروه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دومین اجلاس فارغ التحصیلان نمایندگی جامعه المصطفی در ماداگاسکار با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموختگان المصطفی و برپایی ۶ کارگروه منطقه ای از ۶ استان و یک گروه خواهران برگزار شد.  حجت الاسلام سید تقی قاضوی نماینده جامعة المصطفی در ماداگاسکار در این مراسم با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره)، تصریح کرد: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و برکات آن در سراسر جهان مرهون تلاش ها و مجاهدت های این امام راحل به عنوان بت شکن تاریخ معاصر است.

وی در ادامه به تأسیس نهاد بین المللی جامعه المصطفی العالمیه و فعالیتهایش در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و اظهار داشت: شکل گیری جامعه المصطفی و گستره فعالیت های این نهاد فاخر بین المللی، مرهون اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار هم در این اجلاس با تاکید بر جایگاه ویژه فعالیت های دینی و معرفتی، اظهار داشت: کسانی که معارف ناب الهی را تبیین می کنند همواره باید به جایگاهی که در آن قرار دارند توجه نموده، در دام بی توجهی نابخردان و در نتیجه کم اهمیت دانستن این جایگاه متعالی گرفتار نشوند.

وی با بیان این که معاشرت با نابخردان انسان را از رسیدن به اهداف متعالی باز می دارد، خاطرنشان کرد: مبشران معارف الهی همواره باید خود را برای مواجهه با مشکلات آماده نموده، از هیچ کوششی در مسیر انتقال اندیشه الهی باز نمانند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار در ادامه ضمن اشاره به آیاتی از قران کریم، اذعان داشت: اگر نخستین اولویت فعالیت های ما، کار برای رضای الهی و یاری دین خداوند متعال باشد، خداوند متعال نیز بر اساس وعده ای که داده اند، یاری کنندگان دین الهی را یاری خواهند نمود.

رئیس انجمن فارغ التحصیلان المصطفی در ماداگاسکار نیز در ائین اختتامیه دومین اجلاس فارغ التحصیلان نمایندگی جامعه المصطفی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن فارغ التحصیلان ماداگاسکار، تصریح کرد: عضویت در شورای فارغ التحصیلان کشوری، حضور فعال در سمینارهای بین دانشگاهی، اخذ مجوز و انتشار ماهنامه «هافاترا» به عنوان رسانه ای به منظور رساندن پیام المصطفی به کودکان، جوانان و والدین و نیز برگزاری اجلاس فارغ التحصیلان از مهمترین اقدامات این انجمن در طی دو سال فعالیت می باشد.

خاطر نشان می شود در اختتامیه این همایش پیام حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به دومین اجلاس فارغ التحصیلان نمایندگی جامعه المصطفی در ماداگاسکار قرائت شد.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام رحمتی، نماینده سابق جامعة المصطفی در ماداگاسکار نیز که در جمع دانش آموختگان المصطفی حضور به هم رسانده بود، ضمن اشاره به ویژگی های دانش آموخته موفق، اظهار داشت: دانش آموختگی در حوزه دین، هیچ گاه به معنای فارغ شدن از تحصیل آموزه های دینی نیست؛ بلکه دانش آموختگی ورود به عرصه ای جدید و انتقال داشته های معرفتی در میان جوامع بشری است.

مدیران کارگروه های منطقه ای، نیز در بخش دیگری از این اجلاس، ضمن ارائه گزارشی از روند مباحث مطرح شده در کارگروه های تخصصی، پیشنهادات مطرح شده فارغ التحصیلان در کارگروه های شش گانه را برای پیشبرد اهداف  آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جامعه المصطفی مطرح کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha