جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی شک روزه داری در گرمای شدید هوا، آن هم در مدت طولانی هفده، هجده ساعته ، اجر و ثواب بسیاری نزد خدای متعال دارد.

آیت الله محمد حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همین که انسان یک ماه تمام روزی 18 ساعت در این گرمای شدید هوا، روزه داری کند و برای رضای خدا هم از خوردن و آشامیدن امساک کند و مهم تر این که به شدت مراقب گوش، چشم و دهان و دیگر اعضا و جوارحش باشد که مرتکب گناه و معصیت نشود، بالاترین ارزش است و بیشترین ثواب و اجر را در نزد خداوند متعال به همراه دارد.

وی با بیان این که ماه رمضان بهترین زمان به خود آمدن برای بندگی بهتر و شایسته تر است، گفت: در زمانه ای که دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مسموم به دنبال اجرای توطئه های شوم خود است، ما باید از فرصت هایی نظیر رمضان ، جهت خودسازی و تعالی معنوی استفاده کنیم و به ویژه در پناه قرآن و اهل بیت(ع) قرار گرفته و خود را از شر شیاطین جنی و انسی، بیمه کنیم.

استاد حوزه  تاکید کرد: واقعاً حیف است که انسان از فرصت عظیم معنوی این شب ها و روزها ، بی بهره یا کم بهره باشد و حال آن که خداوند بهترین زمینه را برای توبه، مغفرت و کسب درجات معنوی و والا در این ماه فراهم و مهیا کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha