جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله هاشمی رفسنجانی _ حجت الاسلام شریفی

حوزه/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شریفی گرگانی، از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و مبارزان دوران انقلاب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله هاشمی رفسنجانی، در پیامی، درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا شریفی گرگانی، از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و مبارزان دوران انقلاب را تسلیت گفت.

در پیام رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام آمده است: درگذشت حجت الاسلام والمسلمین شریفی گرگانی را به خاندان وخانواده محترم تسلیت می گویم. با آرزوی علو درجات برای ایشان و همنشینی با فرزند شهیدشان در بزم اولیاء و انبیاء که وعده الهی در قرآن است، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستارم.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شریفی، داماد مرحوم آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی  و از روحانیون فاضل و شجاع  در مبارزات علیه رژیم طاغوت بود و  در کنارحضرت امام(ره)  نقش بسزایی در حمایت از مبارزان انقلابی داشت.

منزل ایشان در زمان طاغوت پناهگاه امنی برای مبارزانی همچون آیت الله  هاشمی رفسنجانی، حجج اسلام علی حجتی کرمانی،علی کاظمی  و... بود .همچنین ماهنامه بعثت که ساواک را متحیر و سر گردان کرده بود در منزل ایشان منتشر می شد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی پدر شهید  و خود از رزمندگان  دفاع مقدس بود و دیگر فرزندش، مهندس محمدجواد شریفی هم سلول آیت الله طالقانی و مجروح جنگ تحمیلی می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha