پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ ابراهیم زاکزاکی و پسرانش

حوزه/ اراذل و اوباش تحت حمایت دولت ایالتی کادونا نیجریه با تکان دادن چوب و قمه و پرتاب سنگ به سوی توزیع کنندگان و مردم، مانع از پخش غذای نذری میان مستمندان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»در آغاز ماه مبارک رمضان اعضای جنبش اسلامی نیجریه به نیابت از شیخ ابراهیم زاکزاکی و به رسم هر سال اقدام به توزیع غذا میان نیازمندان منطقه زاریا کردند.

شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه امسال در بازداشت ارتش به سر برده و قادر نیست همانند سال‌های گذشته فعالیت‌های خیریه را شخصا به انجام برساند. به همین دلیل وی از پیروان خود خواسته‌است که اطعام فقرا را در ماه رمضان ادامه دهند. برای رسیدن به این مهم نذری‌های شیعیان از روز دوشنبه در زاریا خصوصا منطقه گیلسه میان مردم توزیع شد.

با این حال فردای آن روز اراذل و اوباش تحت حمایت دولت ایالتی کادونا در همسایگی گیلسه پدیدار شده و با تکان دادن چوب و قمه، همچنین پرتاب سنگ به سوی توزیع کنندگان و مردم، مانع از این عمل خیر شدند. آن‌ها همچنین موادغذایی نذری را به زور مصادره کرده و به شیوه‌ای اسرافکارانه محتویات غذایی را تخریب و به زباله تبدیل کردند.

حمله به منزل خواهر شیخ زاکزاکی

مهاجمان همچنین در اقدامی وحشیانه به منزل خواهر کوچکتر شیخ زاکزاکی، حاجیه میمونه یاکوبا در این ناحیه حمله کرده و با هجوم غیرقانونی به خانه او، بی‌رحمانه او را مورد آزار و اذیت قرار داده و تهدید کردند. این اراذل و اوباش دولتی پس از حمله و آزار و اذیت اعضای خانواده و مجروح کردن عده‌ای، اقدام به بیرون ریختن خوار و بار و مواد غذایی منزل خواهر شیخ زاکزاکی کردند.

در این میان مقامات رسمی که به وضوح مسئولان اصلی این برخوردهای ظالمانه و آزار و اذیت ساکنان بی‌گناه و غارت مواد غذایی آن‌ها در ماه مبارک رمضان بودند، به گونه‌ای وانمود کردند که گویی هیچ اتفاقی نیافتاده و چشمشان را به روی این واقعه تلخ بستند. به علاوه هیچ یک از اراذل و اوباش به ظاهر خودسر نیز در این میان مجازات و یا حتی دستگیر نشدند.

دبیر جنبش اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: ما قصد داریم توجه جامعه را به این حقیقت تلخ جلب کنیم که دولت ایالتی کادونا قصد تخریب چهره جنبش اسلامی نیجریه را دارد، خصوصا اینکه جنبش اسلامی رابطه خوبی با مردم نیجریه دارد.

این آخرین نمایش شرم آور آنان نشانه‌ای از نگرانی شدید آن‌ها از وجه خوب رهبری جنبش اسلامی است و آن‌ها به حدی حقیر هستند که جلوی پخش غذا میان نیازمندان توسط رهبر جنبش اسلامی را در ماه مبارک رمضان می‌گیرند.

در نهایت جنبش اسلامی نیجریه از دولت ایالتی کادونا می‌خواهد تا با دستگیری و مجازات عاملان این حمله که منجر به اختلال آسایش عمومی، تعرض و تخریب عمدی مواد غذایی مردم شده، عدم دخالت خود را در این بی‌حرمتی به اثبات رسانده و خسارت شهروندان فقیر این منطقه را به آنان بپردازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha