چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تجمع طلاب یزد - فاجعه نیجریه

حوزه/ تخریب حسینیه بقیة الله(عج) در زاریای نیجریه و تمام سختی هایی که شیعیان این کشور و دیگر شیعیان در سراسر عالم می کشند، به واسطه اتصال به اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی، امروز در اجتماع اعتراض آمیز طلاب  که در خصوص محکومیت کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه، در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد با اشاره به روایاتی که در تشریح شرایط آخر الزمان، اظهار داشت: رواياتي تامل برانگیز در مدح مردم آخرالزمان وجود دارد، به گونه ای که پيغمبر اكرم (ص)روزى در جمعى از اصحاب خود دو بار فرمودند: «خداوندا! برادران مرا به من بنمايان(توفیق دیدار با آن ها را نصیبم کن). اصحاب عرض كردند: يا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نيستيم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من مي باشيد، برادران من مردمى در آخر الزمان هستند كه به من ايمان مى‏ آورند، با اين كه مرا نديده ‏اند. ثابت ماندن يكى از آنها بر دين خود، از صاف كردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانى، دشوارتر است. و يا مانند كسى است كه پاره ‏اى از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغ هاى شب تار مي باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تيره و تارى نجات مي دهد.»

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه روایت دیگری درخصوص مردم آخرالزمان از امام صادق(ع) وجود دارد که انسان را به شگفتی وا می دارد، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند «حقوق شیعیان آخر الزمان بر گردن ما بیشتر است از حقوق ما بر گردن شیعیان».

استاد حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در روایت دیگری که در مدح مردم آخرالزمان از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که حضرت به اصحابش فرمودند «به زودى گروهى بعد از شما مى آيند كه يك نفر از آنان اجر 50 نفر از شما (صحابه) را دارد». اصحاب گفتند: «يا رسول الله! ما با تو در بدر و احد و حنين شركت داشتيم و قرآن در ميان ما نازل شد». پيامبر خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: «در آخرالزمان مصائبی بر آن ها وارد می شود که اگر بر شما وارد مى شد آن را تحمل نمی کردید و مانند صبر آنان صبر نمى كرديد لذا اجر هرنفر آن ها از 50 صحابه بیشتر است».

* اتصال به اهل بیت(ع) و جمهوری اسلامی جرم شیعیان عالم

وی، تحت فشار قرار گرفتن شیعیان در سراسر عالم را مصداق بارز این روایت پیامبر(ص) دانست و ادامه داد: تخریب حسینیه بقیة الله(عج) در زاریای نیجریه و تمام سختی هایی که شیعیان این کشور و دیگر شیعیان در سراسر عالم می کشند، به واسطه اتصال به اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی است.

 *اسلام متحجرانه و سکولار دو لبه یک قیچی

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی با بیان اینکه یکی از وظایف خطیر طلاب توجه به این ارزش های انقلاب اسلامی است گفت: دو هنر امام(ره) باعث شده است که ما امروز نسبت به ارزش های اسلامی در سراسر عالم توجه ویژه داشته باشیم، در واقع ما قبل از اسلام دو نوع اسلام داشتیم یکی اسلام متحجرانه و دیگری اسلام سکولار، که اسلام متحجرانه اسلام منهای عمل، انزواطلبی، در خود فرورفتن، تسلیم نسبت به وضع موجود است که یک جلوه آن در عربستان و یک جلوه آن در گوشه گیری ها بود و اسلام دوم، اسلام سکولار است که می گفت کاری به سیاست نداشته باشید.

 وی اضافه کرد: هر دو اسلام متحجرانه و سکولار دو لبه ی یک قیچی برای نابودی اسلام ناب محمدی بودند اما هنر امام این بود که قیام و در کنار این دو اسلام تقلبی اسلام واقعی را به دنیا معرفی کند.

امام جمعه حومه شرقی یزد خاطرنشان کرد: دومین هنر امام راحل(ره) این بود که دو بلوک موجود در جهان آن روز(بلوک سلطه گر و بلوک سلطه پذیر) را تبدیل به سه بلوک کردند و آن بلوک سلطه ستیز بود که نظام اسلامی هم بر این مبنا پایه گذاری شد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، پایه و اساس نهضت امام(ره) را اسلام ناب و سلطه ستیزی دانست و اذعان داشت: با این حرکت امام(ره) مردم جهان متوجه شدند که اسلام دیگری داریم که هم بانشاط و زنده و هم حاضر در صحنه باچارچوب های روایی و قرآنی است که نه سلطه گر است و نه سلطه پذیر، بلکه سلطه ستیز است؛ بنابراین مردم در گوشه گوشه جهان به آن جذب شدند.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی ادامه داد: اگر وضعیت نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی را بررسی کنیم می بینیم که قبل از انقلاب اسلامی، این کشور با جمعیت محدودی از شیعه روبه رو بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و همت روحانیت و ارزش هایی که توسط حوزه های علمیه با پشتیبانی مردم مومن و انقلابی و متدین ترویج می شود ده ها میلیون فقط در آفریقا شیعه داریم که قبل از انقلاب شاید به تعداد انگشتان دست هم شیعه در این کشورها نداشتیم که همه اینها به واسطه فکر، راه امام و تداوم این عمل توسط مقام معظم رهبری بوده است.

*راه اندازی حوزه در اقصی نقاط دنیا

وی اضافه کرد: امام(ره) مرکز بزرگ اسلامی و جامعةالمصطفی را راه انداختند و بعد از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری این مراکز را توسعه وتقویت کردند، به گونه ای که امروز طلابی از 70 کشور دنیا در حوزه علمیه قم تحصیل می کنند و در بیش از 30 کشور دنیا توسط اساتید تربیت شده در قم، حوزه تشکیل و افراد زیادی را تربیت کرده اند و همه اینها از برکات حوزه های علمیه است.

 *زاکزاکی مردی ساده و بی آلایش

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد عنوان کرد: شیخ زکزاکی بدون این که هزینه و فشاری بر جمهوری اسلامی تحمیل کند با یک زندگی ساده و بی آلایش میلیون ها انسان را جذب مکتب اهل بیت(ع) کرده است.

وی ادامه داد: در موسم حج، شیخ زکزاکی را دیدم و با وجود این که 10 میلیون نفر را در کشورش مسلمان کرده بود فردی ساده و بی آلایش بود که خیلی راحت رفت و آمد می کرد.

* جمعیت میلیونی نیجریه در اربعین یک حرکت عظیم بود

وی، شیعه شدن 10 میلیون نفر و همچنین برگزاری تجمع میلیونی اربعین توسط ایشان را یک هنر دانست و گفت: جمع آوری میلیون ها نفر در اربعین نیجریه یک حرکت عظیم و افتخاری برای حوزه ها است که با اندک بضاعت بیشترین خدمت را انجام می دهند.

 *4 خواسته اجتماع اعتراض آمیز طلاب یزدی

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی درخصوص 4 خواسته اجتماع اعتراض آمیز طلاب یزدی در محکومیت کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه که وزارت امورخارجه و دیگر سازمان های بین المللی حقوق بشری باید پیگیری کنند، گفت: درخواست اول روحانیت یزد این است که کمیته‌ حقیقت‌یاب برای بررسی وضعیت پدید آمده نیجریه تشکیل و مشخص شود این حادثه از کجا سرچشمه می گیرد .در واقع باید مشخص شود این جنایت را حکومت نیجریه با ارتش خود انجام داده است یا توسط بوکوحرام گروهک وحشی ‌تروریستی این کشور انجام شده است.

وی درخصوص دومین درخواست طلاب یزد گفت: ما خواستار آزادی هرچه سریع تر علامه شیخ زکزاکی و بازگشت ایشان به مأموریت خویش که کار فرهنگی است هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدرسی بیان کرد: سومین درخواست حوزه علمیه استان یزد به وضعیت مسلمانان نیجریه هرچه سریع تر رسیدگی و فشارهای امنیتی از مردم این کشور برداشته شود، زیرا بسیاری از آن ها یا بر روی تخت بیمارستان ها یا در منازل مجروح هستند و وضعیت مناسبی را ندارند.

 امام جمعه حومه شرقی یزد در خصوص چهارمین و آخرین خواسته معترضین به این جنایات تاکید کرد: مسببان این جریان باید به اشد مجازات برسند.

 *تا پای جان با شیعیان نیجریه هستیم

وی درجات شهدای نیجریه را رفیع دانست و خاطرنشان کرد: ما طلاب و حوزویان حوزه علمیه استان یزد از همین جا هماهنگی و همراهی خود را با مردم مظلوم نیجریه بیان و اعلام  می کنیم، پیوسته در این زمینه با مردم شیعه متعهد و ولایی این کشور تا پای جان ایستاده ایم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha