جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، نمایندگانی در این شورا حضور دارند که همفکری می کنند و موجب می شود کارهای بزرگتری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی، در گردهمایی فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان قم، خاستگاه انقلاب، بر حسب وظیفه گروه هایی را تشکیل داده و انجام خدمت می کنند.
وی با بیان این که تذکر زبانی و داشتن زبانی نرم و دلسوزانه نقش زیادی در امر به معروف و نهی از منکر دارد، گفت: تلاش ما باید این باشد که نگذاریم قبح منکرات شکسته شود و مردم به سمت معروف ها و نیکی ها گرایش پیدا کنند، از این رو بهترین ابزاری که در دست ما می تواند باشد، تذکر لسانی با زبانی نرم است.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل ناصحین در قم گفت: زمانی که این نهاد دینی تشکیل شد، در ابتدای فعالیت بیش از دو هزار نفر اعلام آمادگی برای فعالیت و همکاری داشتند که در این راستا در مساجد، ادارات، اصناف و...، گروه های ناصحین تشکیل شد و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کردند.
وی با اشاره به عدم حمایت ها از آمران به معروف و ناهیان از منکر و ضربه زدن به فعالیت های آنها در گذشته گفت: امروزه با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، پشتوانه قانونی از این افراد وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود: حمایت قانون از تذکر لسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کند و مراحل بعدی این فریضه الهی بر عهده حاکمیت است.
وی در ادامه هماهنگی و انسجام گروه های فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: شایسته است جلسات مشترکی برگزار شود که در آن مشکلات و معضلات رفتاری در جامعه را بررسی کند و کانون های منکرات را شناسایی نمود.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، نمایندگانی در این شورا حضور دارند که همفکری می کنند و موجب می شود کارهای بزرگتری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.
وی تقسیم کار و استفاده از ظرفیت های موجود در نهاد های مختلف را از دیگر آثار و برکات تشکیل شورایی امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان افزود: درباره بروز ناهجاری های رفتاری و دینی در جامعه، اگر بی تفاوت باشیم، خطری بزرگ ما و خانواده های ما را تهدید می کند. امروزه مراجع تقلید، علما و مردم مؤمن و متدین نسبت به بروز برخی هنجارشکنی ها از سوی افرادی که گویا برخی از آنها نیز سازماندهی شده است، نگران هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha