جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یوم العذاب

حوزه/ چند تن از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء تولید چنین آثاری را حرام دانسته و حضور در آن را گناه کبیره برشمرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»چند سالی است جنگ نرم، شکل جدیدتری به خود گرفته است. در ابتدای این هجمه شاهد بودیم فیلم هایی ساخته می شد که در آن آموزه های اسلامی مورد حمله قرار می گرفت. برای مثال «سنگسار ثریا میم» و «بدون دخترم هرگز» گواه بارز این دست تولیدات بودند.

آثاری که هنوز هم ساخت امثال آن ادامه دارد، اما در کنار این قبیل آثار کارهایی نظیر «معاویه حسن و حسین» و «عمر فاروق» با روایتی نادرست و وارونه از تاریخ اسلام، در پی تحریف حقیقت اسلام و تاریخ هستند.

 در جدیدترین خبری که منتشر شد، آمده بود، کویت قرار است، با همکاری  سینماگران غربی، فیلمی به نام "یوم العذاب" تولید کند.

این فیلم در ظاهر اثری شیعی است، ولی این تنها ظاهر موضوع است و هدف اصلی آن ایجاد اختلاف در جهان اسلام است.

 حتی چند تن از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتاء تولید چنین آثاری را حرام دانسته و حضور در آن را گناه کبیره برشمرده است.

در این عرصه رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید می کنند «بنگاه های صهیونیستی با رواج آتش فتنه در پی این هستند که مرکز توجهات را از رژیم صهیونیستی دور کنند.»

 باید اذعان داشت هدف شوم صهیونیست ها متاسفانه در ماه های اخیر تا حدودی در جهان اسلام محقق شده، مسلمانان در آتش اختلافات فرقه ای گرفتار آمده اند و تولید فیلمی نظیر "یوم العذاب" اقدامی دیگری برای برافروخته تر کردن آتش فتنه بین مسلمین است.

 برای جلوگیری از سوء استفاده اعراب از هنرمندان کشور وزارت ارشاد باید دست به کار شود و قانونی را تصویب کند که همکاری عوامل ایرانی با چنین کارهایی ممنوع باشد، هر چند این اقدام همه کاری نیست که ارشاد باید انجام دهد، بلکه رویکرد تهاجمی به این پدیده شوم باید در سینمای ایران داشته باشد.

 البته بهترین رویکرد تهاجمی در حوزه سینما تولید آثار وحدت آفرین برای جهان اسلام است. اتفاقی که در فیلم «محمد رسول الله» رخ داد. در این فیلم آن چیزی که مشاهده می شد رأفت و زیبایی اسلام بود که اتحاد جهان اسلام هدف اصلی آن است. شایسته است دولت و مجلس بودجه ای برای هرگونه مقابله فرهنگی و هنری علیه وحدت مسلمین تخصیص دهند تا در میان تولیدات سالانه سینمای ایران حداقل یک فیلم سینمایی در این خصوص داشته باشیم.

 ممکن است برخی ها نقد کنند و فریاد سر دهند، نتیجه این همه خرج چیست؟! رسالت سینما در جمهوری اسلامی اشاعه قرآن و انقلاب است و نباید فراموش کرد که هر اندازه در این حوزه هزینه شود، سرمایه است، زیرا به حاکمیت دین و قرآن کمک می کند.

پایان سخن آنکه همانگونه که علمای شیعه با فتوای صریح و بدون اغماض، تهیه و تدوین هر اثری که به وحدت مسلمین ضربه بزند را حرام کرده اند، قاطبه شیعیان و ارادتمندان به مکتب نورانی اهل بیت(ع) به تبعیت از امامان معصوم علیهم السلام و در غیاب آنان به فتوای مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب وحدت شیعه و سنی را بر خود فرض دانسته و این گونه اقدامات موهن را در راستای شلعه ور کردن آتش فتنه و اختلاف می دانند و به هیچ وجه به مقدسات اهل سنت توهین نخواهند کرد، توقع می رود علمای اهل سنت نیز با پدیده هایی که ممکن است به مقدسات تشیع توهین کنندبرخورد قاطع نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    روش این است اول خلاصه ای از محتوا را منصفانه می آورند آنگاه به نقد و ... اقدام می کنند. در متن بالا از اول تا آخر گفتید بد است اما چی بد است؟