جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ تجمع مدافعان حریم خانواده-(۲)

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، با بیان این که حجاب میراث انبیا و ملل مختلف و قانونی مطابق با فطرت پاک انسانی است، گفت: حجاب ثمره درختی است که ریشه آن حیا وعفاف باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فارس، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با تاکید بر این که از نظر دین مبین اسلام حجاب به معنای پرده نشینی و انزوا نیست،ابراز داشت:حجاب عامل و مجوز فعالیت های اجتماعی سالم و سازنده زنان در عرصه های مختلف جامعه بدون نگاه جنسیتی به آنان است.

خانم علوی به حضور زنان و بانوان محجبه شیعه و مسلمان در جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: پس از پبروزی انقلاب اسلامی زنان و بانوان محجبه در عرصه های مختلف جامعه اعم ازاجتماعی،فرهنگی پزشکی،ورزشی و غیره نقش و حضور فعال داشته اند که می توان به موفقیت های آنان در عرصه های بین المللی به ویژه در رشته های ورزشی اشاره کرد که با حجاب و پوشش کامل افتخار آفرینی می کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خوهران استان فارس با اشاره به این که حجاب تنها خاص دین مبین اسلام نیست بلکه میراث انبیای الهی و ملل مختلف است،تصریح کرد: حجاب قانونی است مطابق فطرت پاک انسانی که به دور از هیاهوهای تبلیغاتی رسانه های غربی در همه انسان های پاک فطرتی که طالب آرامش و امنیت و به دنیال زندگی سالم هستند، وجود دارد.

وی  با بیان این که حجاب باید به مطالبه عمومی تبدیل شود،خاطر نشان کرد: حجاب نه تنها شامل زنان بلکه شامل مردان نیز می شود که منظور از حجاب علاوه بر پوشش ظاهری و رعایت موازین و قوانین اسلامی، حجاب به معنای باطنی آن همان داشتن حیا و عفاف است که هم در زنان و هم درمردان باید رعایت شود.

علوی، فرهنگ سازی و آماده کردن بسترهای مناسب به صورت تدریجی برای مبارزه با هحجمه های دشمنان و استکبار را موثر بیان کرد و افزود:به صورت تدریجی و با فرهنگ سازی و ارائه الگوهای ایرانی- اسلامی مد و لباس می توان نوجوانان و جوانان را از هحجمه های تبلیغاتی و پر زرق برق رسانه های غربی حفظ کرد و آنان را با ارزش های اصیل ایرانی و اسلامی آشنا کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس در بخش دیگری از گفتگو به شبکه های ماهواره ای و فضای نامحدود مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی در 24ساعت شبانه روز با تبلیغات مد ولباس در طرح ها و رنگ های مختلف که از جذابیت های خاصی نیز برخورد دار است، نسل نوجوان و جوان و حتی نسل خردسال جامعه ما را هدف قرار داده اند که در برابر این تبلیغات و حجمه ها می شود از فضای مجازی برای هدایت و روشنگری مخاطبان این فضا استفاده کرد.

علوی، همچنین با اشاره به حضور هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگوهای نوجوانان و جوانان جامعه در فضای مجازی تاکید کرد: هنرمندان ، ورزشکاران و حتی همسرانشان در فضای می توانند با تبلیغ و به نمایش گذاشتن عکس ها و مطالبی که نشان دهنده فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است، مخاطبان بیشمار خود را با فرهنگ ناب و اصیل ایرانی و اسلامی آشنا کنند.

وی به نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب و مبلغین محجبه حوزه های علمیه با حضور خود در پیکره جامعه ضمن به نمایش گذاشتن پوشش کامل اسلامی می توانند به عنوان سفیران حجاب و عفاف در جامعه،  بانوان و زنان  را با پوشش کامل ایرانی اسلامی آشنا کنند و به صورت عملی به آنها نشان بدهند که حجاب نه تنها مانع فعالیت و حضور آنان در جامعه نمی باشد بلکه  یک ارزش محسوب می شود و به زن امنیت و آرامش هدیه می دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha