جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس وحدت مسلمین به دولت هشدار داد

حوزه/ مجلس وحدت مسلمین خواستار آزادی سریع شیعیان بی‌گناه شد و هشدار داد که در غیر این صورت اعضای این مجلس در اعتراض به تصمیم دولت جلوی کاخ وزیر ارشد پنجاب دست به تحصن خواهند زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مجلس وحدت پاکستان اعلام کرد: اعضای این انجمن فردا یعنی 25 جولای در اعتراض به رفتار رعنا فیصل افسر پلیس منطقه اوکارا رعنا فیصل و دستگیری تظاهرکنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز شیعیان در اوکارا و قصور، اقدام به تحصن در جلوی کاخ وزیر ارشد پنجاب می‌کنند.

در بیانیه مجلس وحدت مسلمین پاکستان آمده است:‌ رعنا فیصل برادرزاده وزیر پنجاب با سوءاستفاده از قدرتش به طور غیرقانونی اقدام به ایجاد اختلال در تحصن اوکارا کرد. او نه تنها با تحریکاتش سبب بهم خوردن تظاهرات مسالمت آمیز شد، بلکه به نیروهای پلیس محلی دستور داد تا اطلاعات مربوط به تظاهرکنندگان را درآورند. این افسر پلیس کینه‌توز زمانی که تحصن متفرق شد نزدیک به 50 تن از تحصن کنندگان را در خانه‌هایشان دستگیر کرده و بسیاری از آن‌ها را به مناطق نامشخص و نامعلوم منتقل کرد.

 به گفته مجلس وحدت مسلمین، او نه تنها به حقوق آن‌ها در فضای منزل‌شان تجاوز کرد، بلکه زنان و حریم خصوصی آن‌ها را نیز مورد تهاجم قرار داد. این افسر پلیس پاکستانی پیشنیه‌ای در حمایت از تروریست‌ها در منطقه دارد و نه تنها وضعیت امنی را برای آن‌ها به وجود آورده است بلکه از نظر اقتصادی نیز آن‌ها را مورد حمایت قرار داده است. سازمان‌های اطلاعاتی در منطقه نیز دخالت او را با تروریست‌ها افشاء کرده و اسناد نشان می‌دهد که هدف او دشمنی با شیعیان در پاکستان و حمایت از ایدئولوژی تکفیری است.

مجلس وحدت مسلمین دولت را نسبت به عواقب وخیم بی‌توجهی به این مسائل هشدار داده و خواستار آزادی سریع شیعیان بی‌گناه شد و در غیر این صورت آن‌ها در اعتراض به تصمیم دولت در جلوی کاخ وزیر ارشد پنجاب دست به تحصن خواهند زد تا زمانی که به خواسته‌هایشان رسیدگی شود.

مجلس وحدت مسلمین روز جمعه تظاهرات و تحصن‌های گسترده‌ای در سرتاسر شهرهای پاکستان در اعتراض به سکوت و بی‌توجهی دولت نسبت به 2 ماه اعتصاب غذای رهبرشان علامه ناصر رجا جعفری برگزار کردند. علامه جعفری خواستار پاکستانی رها از تروریسم و کشتارهای هدفمند شیعیان بی‌گناه در سرتاسر کشور شده بود. طبق گزارش‌ها در تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان، بزرگراه‌های 80 منطقه در سرتاسر پاکستان به علت تحصن تظاهرکنندگان مسدود شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha