پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
توهین به آیات قرآن در انیمیشن‌ کودکانه انگلیسی اعتراض مسلمانان را برانگیخت

حوزه/ نشان دادن تصویر قرآن زیرپای یکی از شخصیت‌های انیمیشن انگلیسی "سم آتش‌نشان" سبب خشم مسلمانان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، نشان دادن تصویر قرآن زیرپای یکی از شخصیت‌های انیمیشن انگلیسی "سم آتش‌نشان" سبب خشم مسلمانان شده است، به طوری که مسئولین کانال تلویزیونی مجبور به توقف پخش این قسمت و حذف آن از سایت‌شان شدند.

در این صحنه کفرآمیز نشان داده می‌شود که پای یکی از آتش‌نشان‌ها روی  توده‌ای از اوراق لیز خورده و کاغذها در هوا پخش شده و صفحه‌ای از قرآن برای لحظاتی قابل مشاهده است. تصاویر این گونه برنامه ریزی شده‌اند که شخصیت مورد نظر روی صفحات قرآن مجید قدم بردارد.

این قسمت پیشتر در ماه اکتبر به نمایش گذاشته شده بود، اما بینندگان با مشاهده دوباره آن در 28 ژوئن متوجه این حادثه شدند. در پی افشای این تصویر اهانت آمیز، کمپانی تولیدی ماتل به طور رسمی از خطای انجام شده عذرخواهی کرده است و اعلام کرده که این عمل به هدف بدخواهانه انجام نشده است.

مقداد ورسی، دستیار دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا که برای نخستین بار متوجه این تصویر شده بود، با بیان اینکه آیات نشان داده شده مربوط به آیات 13-26 سوره ملک هستند، می‌گوید: من واقعا نمی‌دانم تولیدکنندگان موقع تهیه این فیلم با خودشان چه فکری کرده‌اند؟! آیا آن‌ها حقیقتا تصور کرده‌اند که این ایده خوبی است؟

درحالی که این حادثه سبب اعتراض و محکومیت گسترده‌ای از سوی جامعه مسلمانان شده است، اما این نخستین باری نیست که کارتون‌های انگلیسی زبان مرتکب خطاهای ضداسلامی می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha