جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) خرم آباد از برگزاری دوره آموزشی فن خطابه برای خواهران مشغول به تحصیل در این مدرسه خبر داد.

خانم مهین بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر گفت :این دوره در ماه جاری زیر نظر اساتید مجرب حوزه با هدف ارتقاء کیفیت تبلیغی و فن بیان برای خواهران طلبه در پایه های ۱ تا ۳ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه زینبیه س خرم آباد در سال ۱۳۹۰ به همت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در رشته تخصصی تفسیر علوم قرآنی آغاز بکار نموده است افزود:طلاب این مدرسه در فضای فیزیکی مدرسه علمیه معصومیه س خرم آباد به تحصیل مشغولند و با احداث ساختمان مدرسه علمیه تخصصی زینبیه خرم آباد طلاب این مدرسه از فضای فیزیکی مطلوب بهره مند خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) خرم آباد با بیان اینکه ساختمان این مدرسه قرار است در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع احداث شود تصریح کرد:بزودی روند ساخت این مدرسه آغاز خواهد شد.

 بیرانوند با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۳۴ طلبه در رشته تفسیر علوم قرآنی در  مدرسه علمیه زینبیه س خرم آباد به تحصیل علوم حوزوه مشغولند خاطر نشان کرد:با پذیرش طلاب نورورد در این مدرسه شمار طلاب این مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار اولین گروه از طلاب این مدرسه فارغ التحصیل خواهند شد یادآور شد:هم اکنون تعداد زیادی از طلاب این مدرسه در بین آحاد جامعه به تبلیع و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) مشغولند.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) خرم آباد با اشاره به اینکه خواهران مبلغ نقش به سزایی در بیان آموزه های دین مبین اسلام بخصوص تحکیم بنیان خانواده و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارند افزود:مبلغان با حضور در مدارس،خوابگاهها و جلسات مذهبی تلاش می کنند تا فرهنگ فاطمی س را در بین بانوان نهادینه کنند.

بیرانوند از راه اندازی مرکز نگهداری کودکان خواهر طلبه این مدرسه خبر داد و افزود:با وجود این مرکز نگهداری در سال جدید در مجاورت کلاسهای درس ،خواهران می توانند با خاطری آسوده در کنار فرزندان خردسال خود به تحصیل خود در حوزه بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha