جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعید کاظمی معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان

حجت الاسلام کاظمی با تاکید بر ضرورت هجرت طلاب، گفت: پیامدهای خالی ماندن شهرستان ها از روحانیت، کاهش ارتباطات مردمی و کم شدن نفوذ حوزه های علمیه است، در صورتی که وظیفه ذاتی حوزه گسترش ارتباط با مردم است.

حجت الاسلام سعید کاظمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درهمدان با اشاره به دلایل عدم هجرت طلاب از قم به شهرستان ها، گفت: تمرکز امکانات مادی و معنوی در قم مهمترین عامل است.

وی با بیان این که طلاب هر قدر که در قم می مانند الزام و یا تشویقی برای خروج از قم ندارند، ابراز داشت: طلاب و روحانیونی که به منظور اجتهاد و تدریس در قم حضور دارند که جای خود اما کسانی که بدون دلیل موجه علمی در قم حضور دارند باید مقدمات سفر خود را برای رفتن به شهرستان ها حاضر کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: باید امکانات رفاهی برای طلاب  در شهرستان ها افزایش یابد و شهریه آنها دستخوش تغییرات کاهشی نگردد.

وی افزود: پیامدهای خالی ماندن شهرستان ها از روحانیت، کاهش ارتباطات مردمی و کم شدن نفوذ حوزه های علمیه است، در صورتی که وظیفه ذاتی حوزه گسترش ارتباط با مردم است.

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: مشکل دوم عدم حضور روحانیت در جامع،ه کاهش حجم انتقال مفاهیم دین در جامعه است و این در حالی است که رسانه های مجازی و غیر مجازی علیه اعتقادات جامعه بسیج شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha