سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 390947
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
مهماندار هواپیمای مسلمان که حاضر به سرو مشروبات الکلی نشده بود اخراج شد

حوزه/ به گفته یک مهماندار هواپیمای مسلمان، شرکت هوایی اکسپرس جت او را به این جهت که حاضر به سرو مشروبات الکلی برای مسافران نبوده، از کار معلق کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک مهماندار مسلمان از شرکت هوایی اکسپرس جت در ایالت جورجیای آمریکا شکایت کرده است که او را به این جهت که حاضر به سرو مشروبات الکلی برای مسافران نبوده، از کار معلق کرده‌اند.

چاری استنلی در سال 2013 کار خود را در شرکت هوایی اکسپرس‌جت آغاز کرده و همان زمان نیز به دین اسلام گرویده است. او در نخستین روز کاری خود درخواست پوشیدن حجاب کرده بود. استنلی پس از آنکه بیشتر درباره مذهب جدید خود آگاهی پیدا کرد، فهمید که ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی به سرو آنان به دیگران نیز مربوط می‌شود. به همین جهت از کارفرمای خود خواست تا دیگر وظایف را به عهده داشته باشد و پذیرایی مشروبات الکلی در پروازها به عهده شخص دیگری گذاشته شود. کارفرمای او در ظاهر موافقت کرده، اما آگوست سال گذشته از او خواسته‌اند که یا استعفا دهد یا پذیرایی مشروبات الکلی را انجام دهد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در میشیگان از جانب استنلی فرم شکایتی پر کرده است. لنا مسری مدیر حقوقی کایر در میشیگان روز سه شنبه در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: کارفرمایان موظف به ارائه تسهیلات متناسب با اعتقادات مذهبی کارکنان هستند.

شرکت هوایی اکسپرس جت به ناحق مناسبات مذهبی مربوط به خانم استنلی را نقض کرده و متعاقب با این امر نیز وضعیت استخدامی ایشان را به حالت تعلیق درآورده که این عمل نیز به ناحق انجام شده است.

شرکت هوایی اکسپرس جت در آمریکا با خطوط هوایی دلتا و یونایتد شراکت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha