شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابتهاج محمد

حوزه/ ابتهاج محمد نخستین شمشیرباز محجبه آمریکایی که در رقابت‌های المپیک امسال باحجاب شرکت کرده‌است، با انتقاد از سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی که پیشنهاد اخراج مسلمانان از کشور را داده بودند، گفت: به نظر من این سخنان بسیار خطرناک است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، ابتهاج محمد نخستین شمشیرباز محجبه آمریکایی که در رقابت‌های المپیک امسال باحجاب شرکت کرده‌است، با انتقاد از سخنان برخی سیاستمداران آمریکایی که پیشنهاد اخراج مسلمانان از کشور را داده بودند، گفت: به نظر من این سخنان بسیار خطرناک است. وقتی چنین نظراتی داده می‌شود هیچ کس به تاثیر آن‌ها روی مردم فکر نمی‌کند. من یک مسلمان آفریقایی آمریکایی هستم و خانه دیگری برای رفتن ندارم. خانواده من همه  اینجا به دنیا آمده‌اند. من نیز اینجا به دنیا آمده‌ام. در جرسی بزرگ شده‌ام. تمام خانواده‌ام اهل جرسی هستند. این حرف ترامپ چه معنایی دارد؟

نظرات و سخنان ابتهاج محمد همزمان با انتقادات شدید خانواده خان که پسرشان را در سال 2004 در جنگ عراق از دست داده بودند همراه شده است.

ابتهاج محمد که از زمان حضورش در بازی‌های المپیک ریو  کمتر مصاحبه کرده است گفت: من امیدوارم و تمام تلاش خود را می‌کنم تا به عنوان یک ورزشکار نماینده خوبی بعنوان یک ورزشکار مسلمان باشم و بتوانم تصورات غلطی را که مردم درباره جامعه اسلامی دارند تغییر دهم.

ابتهاج محمد، 30 ساله اکنون در شهر نیویورک زندگی می‌کند. او که می‌داند چه برنده باشد و چه بازنده، حضورش در المپیک ریو از اهمیت بالایی برخوردار است. او  می‌گوید: من برای به چالش کشیدن کلیشه‌ها و سوءتفاهمات درباره زنان مسلمان بسیار هیجان زده هستم.

او که قصد دارد از این پس بیشتر مصاحبه انجام دهد نیز گفت: به عنوان یک جامعه جهانی، ما باید سخت تلاش کنیم تا وضعیت فعلی را که یک ساختار ناسالم است تغییر دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha