جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نخستین زن مسلمان قانونگذار در ایالت مینه سوتای آمریکا

حوزه/ ایلهان عمر زن مسلمان آمریکایی- سومالی تبار، پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات درایالت مینه سوتا، نخستین زن مسلمان قانونگذار منتخب در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، ایلهان عمر زن مسلمان آمریکایی- سومالی تبار، پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات درایالت مینه سوتا، نخستین زن مسلمان قانونگذار منتخب در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

به این ترتیب ایلهان عمر 33 ساله که در سومالی به دنیا آمده و در پی جنگ داخلی به آمریکا مهاجرت کرده است برنده کرسی مجلس مستقر در مینیاپولیس شد. او به مدت چهار سال در یک اردوگاه پناهندگان در کنیا زندگی کرد تا اینکه نهایتا به محله سومالی – آمریکایی در سدار- ریورساید نقل مکان نموده، عمر دو دهه در آنجا زندگی کرده و مدیر طرح‌های سیاست‌های سازماندهی امور زنان شد.

عمر در شب پیروزی در انتخابات گفت: امشب شبی تاریخی و آغاز آینده جدیدی برای منطقه ما بود. امشب شما قدرت خود را نشان دادید.

او سپس از پدر، شوهر، فرزندانش و پدربزرگ مرحومش تشکر کرده و گفت: من تعهد می‌کنم که نماینده صادق و فروتنی برای شما باشم.

شهردار سابق مینیاپولیس با تحسین تلاش‌های ایلهان عمر در رسیدن به اینجا، درباره او گفته بود: او از یک اردوگاه پناهندگان کارش را آغاز کرد و با هوشیاری و بینش توانست به کنگره ایالتی برسد.

رای دهندگان معتقدند که عمر می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند و بسیاری از آنان با نگرانی از بیکاری جوانان به پای صندوق‌های رای کشیده شدند.

حسن عبدی 25 ساله که برای نخستین بار رای داده می‌گوید: ما به رهبرانی نیاز داریم که بتوانند در جامعه ما تغییر ایجاد کنند.

عبدی که از اهل سومالی است با بیان اینکه برای رای دادن به عمر دلایل فرهنگی نیز دارد گفت: در کشور مادری ما مردان بر سر قدرت هستند. این فرصتی است که نشان دهیم زنان می‌توانند از عهده این کارها برآیند.

یکی از ساکنان سدار-ریورساید نیز گفت: جوانان زیادی هستند که هیچ شغلی ندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha