جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروه‌های حقوق بشر فرانسوی، منع بورکینی در سواحل کن را محکوم کردند

حوزه/ گروه‌های حقوق بشر و اسلامی در فرانسه منع پوشیدن "بورکینی" در سواحل کن را محکوم کرده و اعلام کردند برای مبارزه با این قانون، متوسل به شکایت رسمی خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک انجمن حقوق بشر فرانسوی و گروه‌های اسلامی منع پوشیدن "بورکینی" در سواحل کن را محکوم کرده و اعلام کردند که برای مبارزه با این قانون، متوسل به شکایت رسمی خواهند شد.

این حکم مدعی شده است که زنان مسلمان با پوشیدن بورکینی، تهدیدی برای نظم عمومی بوده و باید جریمه 38 یورویی پرداخت کنند. این درحالی است که  وکلای دادگاه، گروه‌های حقوق بشر و انجمن‌های اسلامی این حکم را مضحک و غیرقانونی توصیف کردند.

هروی لاویسه از اتحادیه حقوق بشر فرانسه، شاخه کن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم سوءاستفاده از قانون است و ما مسببان آن را به محاکمه می‌کشانیم. سیاستمداران راستگرا بایستی هیجانات تبعیض‌گرایانه خود را آرام کرده و در عوض از روح جمهوریت دفاع کنند.

سرگی سلاما، استاد حقوق در دانشگاه اوست نانتر لادفنس در پاریس نیز گفت: این حکم هیچ اساس قانونی ندارد و تنها یک پیام سیاسی آلوده به اسلام هراسی، نژادپرستی و احساسات ضدمذهبی است.

فرانسه یکی از کشورهایی است که سخت‌ترین قوانین را علیه حجاب اسلامی در میان سایر کشورهای اروپایی دارد. در این راستا در سال 2004، قانونی در این کشور به تصویب رسید که دختران را از پوشیدن حجاب اسلامی در مدارس دولتی محروم می‌کرد. اما تا پیش از این هیچ قانونی در منع پوشیدن حجاب یا بورکینی در سواحل عمومی وجود نداشته، به علاوه طبق قانون تصویب شده در فرانسه در سال 2011 زدن پوشیه در ملاء عام نیز ممنوع اعلام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha