شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حقوق بشر

حوزه / سرپرست حوزه علمیه استان لرستان گفت:حقوق بشر و دفاع از حق بشریت در بین غربی ها شعار و ادعایی تو خالی است.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که احترام به حقوق انسان ها و تکریم آنها یکی از اساسی ترین و تاکیدی ترین آموزه های دین مبین اسلام است، اظهارداشت:در آیات متعدد رسیده از پرورگار نیز به خوبی دفاع از حقوق بشر مبیّن است و نسبت به رعایت این حق در تمام ابعاد سفارش ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) علاوه بر رعایت حقوق انسانی، افراد، ملزم به رعایت حقوق طبیعت و حتی حیوانات نیز هستند، تصریح کرد:با اندکی تامل در این آیات و روایات می توان به خوبی اهمیت و ارزش حقوق انسانی و رعایت آن را  پیدا نمود.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اجرای رعایت حقوق بشری باید مطابق با رضای پروردگار و وجدان انسانی باشد خاطر نشان کرد: ادعای امروز جوامع غربی و تروریسم از حقوق بشر تنها یک شعار است و هیچ مکتبی از لحاظ عقلی و وجدانی این همه ظلم را به دیگران نمی پذیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که امروز آنچه تروریسم در مناطق مختلف جهان انجام می دهد تعرض به حقوق انسان های بی گناه و مظلوم است، یادآور شد: تروریسم هر جایی که منافع خود را پیاده کند به جزئی ترین حقوق بشر نیز حمله ور می شود و ذره ای وجدان را به خرج نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ادعای دروغین غرب در دفاع از حقوق بشر با اساسی ترین آموزه های اسلامی و عقلی بشر در تعارض است، اظهار داشت:حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی ها که ادعای تو خالی بیش برای سرپوش گذاشتن به جنایات های خود نیست، کلاً در تضاد است.

سرپرست حوزه علمیه استان لرستان با اشاره  به دموکراسی در آمریکا و اروپا نیز گفت:جوامع غربی حتی در برگزاری انتخابات در کشورهایی از جمله بحرین،یمن ،فلسطین  نیز اگر منافع خود را در خط ببینند از این حق انسانی مردم این کشورها نیزصرف نظر خواهند کرد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه معنا و اجرای دفاع از حقوق بشر غربی ها باید در مقابل جنایات داعش،جبعه النصره  و گروه های تروریستی نمود پیدا کند، اذعان داشت: امروز تمام آزادی خواهان جهان به این نکته رسیده اند که این گروهک های تروریستی نیز با هدف اجرای نیات پلید اسکتبار شکل گرفته اند و کیست که نداند کشته شدن هزاران کودک بی گناه در یمن و حذف عربستان از فهرست رژیم های کودک کش تنها بخشی از جنایات مدعیان دروغین حقوق بشر است که با حمایت آمریکا و هم پیمانانش صورت می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha