چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:روشنگری و بصیرت افزایی از مهمترین رسالت های خبرنگاران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برگزار شد ، با بیان اینکه خداوند دو نعمت بزرگ بیان و بنان را به انسان عطا کرده است، اظهارداشت:بیان به معنای زبان و بنان نیز به معنای قلم است که از این دو بعنوان اسلحه خبر و اطلاع رسانی یاد می شود.

وی با بیان اینکه قرآن با عظمت از قلم یاد نموده است تصریح کرد:خداوند بعد از افرینش انسان نعمتی را که متذکر آن می شود را نعمت بیان و قلم ذکر نموده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه قلم می تواند در راستای سعادت و شقاوت بشر به کار گرفته شود خاطر نشان کرد:قلم می تواند در راستای احیای ارزش ها و نیکی و همچنین می تواند یاس و نا امیدی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه صاحبان قلم پاک معنویت،وحدت،همدلی و همزبانی و اعتدال را در جامعه ترویج و نهادینه می کنند بیان داشت:در مقابل قلمی که با زور و تزویر و اغراق به کار گرفته شود یاس ،ناامیدی و افراطی گری را در جامعه گسترش می دهد.

وی با اشاره به اینکه روشنگری و بصیرت افزایی از مهمترین رسالتهای خبرنگاران است افزود:خبرنگاران باید با قلم خود به حفظ ارزش های اسلام و انقلاب و همچنین پیشرفت و ترقی جامعه کمک نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه صاحبان بیان و قلم باید خود را اخلاق آراسته نمایند تصریح کرد:با حاکم شدن اخلاق در رسانه ها همه چیز در مسیر صحیح قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه حاکمیت اخلاق در رسانه ها موجب اثر بخشی اطلاع رسانی و تبلیغ خواهد شد گفت:خبرنگاران باید با ارتقاء بخشیدن به قلم خود تک صدایی و یکنواخت گرایی در آثار خود را کم نمایند چرا که یک صدایی سبب رواج تملق،چاپلوسی و دوری از واقعیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهالی قلم و خبرنگاران باید با فراغ بال و نقد منصفانه و مودبانه به پیشرفت و توسعه ایران اسلامی کمک نمایند افزود:با نقد منصفانه و مودبانه می توان به آبادانی و فرهنگ سازی در جامعه کمک نمود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید با ایجاد خبرگزاری ها و نشریات تخصصی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به توسعه فرهنگ و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی کمک کنیم تصریح کرد:امید می رود اهل فن بتوانند با ایجاد فضای کارشناسانه در این حوزه به نهادینه کردن فرهنگ دینی و اجتماعی کمک نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha