جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فقدان مدارس اسلامی از مشکلات پیش روی دانش آموزان مسلمان در هنگ کنگ

حوزه/ در کنار کمبود مساجد، یکی دیگر از مشکلاتی که مسلمانان هنگ کنگ با آن روبرو هستند، کمبود مدارس اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از scmp.com، در کنار کمبود مساجد، یکی از مشکلاتی که مسلمانان هنگ کنگ با آن روبرو هستند، کمبود مدارس اسلامی است. دانش آموزان مسلمان که بیشتر آن‌ها از اقلیت‌های قومیتی هستند انتخاب‌های زیادی ندارند. آن‌ها مجبورند یا به یکی از 20 مدرسه ابتدایی که در آن‌ها زبان چینی آموزش داده می‌شوند مراجعه کنند، یا در مدارس معمولی تحصیل کرده و یا اینکه به یکی از پنج مدرسه اسلامی بروند که توسط انجمن فرهنگی برادران مسلمان چینی راه اندازی شده‌است.

یوسف یوچی‌وان عضو شورای انجمن اتحادیه مسلمانان و مدیر سابق یکی از این مدارس با نام «دانشکده اسلامی یادبود قاسم توئت» در این باره می‌گوید:  چنین مدارس اسلامی تمرکز بیشتری روی دین اسلامی نسبت به مدارس معمولی دارند. برنامه درسی این مدارس به طور کلی تفاوتی با برنامه آموزشی مدارس دیگر هنگ کنگ نداشته و تحصیل در این مدارس منتهی به گرفتن دیپلم آموزش متوسطه می‌شود. با این تفاوت که موضوعات اسلامی در آنجا نیز تدریس می‌شود. در غذاخوری این مدارس غذاهای اسلامی وجوددارد و کودکان لباس اسلامی پوشیده، و در کل فعالیت‌ها و تدریس معلمان سمت و سوی ارزش‌های اسلامی دارند.

هرچند والدین ترجیح می‌دهند که دانش آموزانشان را به این مدارس بفرستند اما به گفته یو، چنین امکانی برای بیشتر آن‌ها وجود ندارد زیرا از نظر جغرافیایی فاصله آن‌ها از یکدیگر بسیار زیاد است.

یو در ادامه می‌گوید: متاسفانه سیستم یکپارچه‌ای میان پنج مدرسه اسلامی نیز وجود ندارد. این مدارس شامل 2 مهدکودک در شائو کی‌وان و تولویی؛ مدارس ابتدایی در وانگ تای‌سین و توئن‌مون و دوره متوسطه در چای وان هستند. دانش آموزان نیز پس از پایان دوره‌های پایین‌تر امکان رفتن به مدارس دوره‌های بالاتر را ندارند زیرا این مدارس در مناطق مختلف وجود دارند و در کل نبود تمامی دوره‌های آموزشی در یک منطقه یکی از مشکل اصلی دانش آموزان مسلمان هنگ کنگ محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha