شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دختر مسلمان آلمانی

حوزه/ دانش آموز مسلمان در مدرسه ای در آلمان که می‌خواست با روبنده در کلاس‌ درس حاضر شود، طبق حکم دادگاه از پوشیدن حجاب دلخواه خود محروم ماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal.de، یک دانش آموز مسلمان 18 ساله در مدرسه شبانه‌ای در اوسانبروک، واقع در ایالت نیدرزاکسن آلمان که قصد داشت با روبنده در کلاس‌های درس حاضر شود، طبق حکم دادگاه از پوشیدن حجاب دلخواه خود محروم ماند.

مدرسه شبانه آلمانی به این دانش آموز مسلمان اجازه زدن روبنده را نداده بود، این دختر مسلمان آلمانی نیز در این مورد به دادگاه شکایت کرد، اما به جهت توجه بالای رسانه‌ای این پرونده نتوانست به موقع در دادگاه حاضر شده و قاضی آلمانی نیز از مسئولین مدرسه حمایت کرد.

پرونده مذکور به نوبه خودش در ایالت نیدرزاکسن منحصر به فرد بوده و از تقابل دو اصل قانون اساسی آلمان یعنی آزادی مذهبی و حق دولت برای تعیین قوانین آموزشی تشکیل شده است.

این دختر نوجوان گفته بود که حاضر است پیش از شروع کلاس‌ها صورتش را به کارمندان زن مدرسه نشان دهد تا آن‌ها قادر به شناسایی هویت او باشند، با این حال حاضر نبود روبنده را در داخل کلاس بردارد. مسئولین مدرسه نیز با این پیشنهاد او موافقت نکردند

این دختر نوجوان هنوز می‌تواند درخواست تجدید نظر به حکم داشته باشد.

هم اکنون مسئله پوشش صورت و روبنده در اماکن عمومی یکی از بحث‌های داغ در فضای سیاسی آلمان است. هفته گذشته توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان از اتحادیه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل گفته بود از تصویب ممنوعیت قانون روبنده در مدارس و دانشگاه‌های آلمان، همچنین مراکز دولتی و دادگاه‌ها حمایت می‌کند. مرکل نیز گفته بود که پوشیدن روبنده، یکپارچگی و ادغام با جامعه آلمان را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

 در این میان سوسیال دموکرات‌های ائتلاف جناح چپ میانه در آلمان از این پیشنهاد انتقاد کرده و آن را مساوی با «تحریک وایجاد ترس غیرواقعی علیه مسلمانان و انحراف از مشکلات واقعی در کشور آلمان» دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    روبنده را ممنوع کردند ولی کرونا زنان و دختران خودشان را مجبور به استفاده از ماسک کرد..‌.