یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مورسیا

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش منطقه مورسیا اسپانیا، مابل کامپوزانو، اعلام کرد که اداره او منتظر دریافت تمام اسناد و مدارک اعتباربخشی معلمان است تا مراحلی را آغاز کند تا بتواند کلاس‌های معارف اسلامی را در این مراکز تدریس کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، وزیر آموزش و پرورش منطقه مورسیا اسپانیا، مابل کامپوزانو، اعلام کرد که اداره او منتظر دریافت تمام اسناد و مدارک اعتباربخشی معلمان است تا مراحلی را آغاز کند تا بتواند کلاس‌های معارف اسلامی را در این مراکز تدریس کند.
او این دستور را پس از استعلام در مورد حکم دیوان عالی دادگستری منطقه که درخواست تجدیدنظر یک زن را تأیید کرد تا دخترانش بتوانند درس معارف دینی اسلامی را انتخاب کنند، اعلام کرد.
وی پس از حضور در مراسم کرسی ارتباطات سالم آسیسا و دانشگاه مورسیا در اظهاراتی به رسانه‌ها گفت" مدارک اعتباربخشی معلمان تاکنون دریافت نشده است که مجدداً از کمیسیون اسلامی اسپانیا درخواست خواهد شد."
او اذعان می‌کند که آنها منتظرِ حکمی بودند که دیروز توسط دادگاه عالی دادگستری علنی شد و در آن با خانواده‌ای که ادعا می‌کردند فرزندانشان در کلاس‌های دین اسلام در مدرسه شرکت کنند، موافق هستند.

البته وی خاطرنشان کرده"ما همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه مطالب با قانون اساسی ما منطبق شود."
او همچنین اضافه کرد"کمیسیون اسلامی اسپانیا، نهاد نمایندگی جوامع دینی اسلامی قبل از مدیریت، فهرستی از معلمان احتمالی برای تدریس متون اسلامی را ارسال کرده بود اما هرگز مستندات اعتباربخشی آنها را ضمیمه نکرد. آنها مدارک را برای ما ارسال کردند اما کامل نبود. ما دوباره به آنها پاسخ دادیم و از آنها خواستیم مستندات اعتبار بخشی معلمان را برای ما بفرستند اما از آن‌ها پاسخی دریافت نکردیم."
وی اطمینان داد که این وزارتخانه قبلاً بدون دریافت پاسخ این اسناد را درخواست کرده است و اکنون مجدداً این کار را انجام می‌دهد تا پس از جمع آوری، روند اداری را آغاز کند تا این مطالب آموزش داده شود اما مشخص نکرده است که این کلاس‌ها در این سال تحصیلی آغاز می‌شود یا از سال‌های بعدی و در پاسخ خبرنگاران این‌گونه پاسخ داد" زمانی که وضعیت اعتباربخشی و اداری حل شود."
مشاور هماهنگ کننده آموزش کمیسیون اسلامی اسپانیا در پیگیری‌ها این‌گونه جواب داد: "اسناد ارائه شده به آموزش و پرورش همان اسنادی است که در سایر جوامع خودمختار ارائه می‌شود."
همچنین وی اذعان داشت که آنها هرگز هیچ درخواستی مبنی بر نیاز مدارک بیشتر را دریافت نکرده‌اند.
با این حال، او تأکید کرده است که آنها تمام اعتبارنامه‌های لازم را برای معلمان و همچنین برنامه‌های درسی برای موضوع، کتاب‌های درسی و سایر مواد را مهیا کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha