جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خدامی ، امام جمعه اندیمشک

حوزه/ حجت‌الاسلام خدامی بابیان این‌که اقتصاد مقاومتی راهبردی بنیادی برای برون‌رفت از مشکلات است، گفت: در این مسیر تکیه بر توان داخلی امری بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی، امام‌جمعه اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به هفته دولت، به معیار و شاخصه‌های دولت اسلامی پرداخت و اظهارداشت: دولت‌ها بنا به نص صریح روایات ائمه معصومین(ع)، خدمت گذاران مردم بوده باید خدمت به خلق را اصلی‌ترین برنامه خویش قرار دهند.

وی بابیان این‌که خدمت به خلق، خدمت به خداست، بیان داشت: شرافت همه مسئولین بر این است که خدمتگزار مردم باشیم و این مهم را در عمل به منصه ظهور رسانیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، عدالت در گفتار و رفتار و کاهش تشریفات دولتی را یخشی از وظایف یک دولت اسلامی برمشمرد و افزود: «عدالت و حق‌گرایی»، «ثبات سیاسی»، «اجرای برنامه‌های حساب‌شده و دقیق»، «در اختیار داشتن پشتوانه و نیروهای کارشناس»، «پرداختن به اخلاق و معنویت»، «رشد جایگاه بین‌المللی»، «تضاد با مستکبران»، «عظمت و اقتدا در عرصه بین‌المللی»، «پرداختن به اقتصاد مقاومتی» و «مبارزه با فساد اقتصادی، سیاسی، مالی و مدیریتی»، بخشی از وظایف دولت اسلامی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام خدامی گفت: «ترجیح دادن مصالح عمومی بر مصالح شخصی و گروهی»، «تأمین امنیت فکری و فرهنگی»، «مواظب نقشه‌های دشمن بودن»، «پیشبرد علم و فناوری»، «اجتناب از اسراف و ریخت‌وپاش‌ها»، «مسئولیت‌پذیر و پاسخگویی»، «سعه‌صدر و تحمل سخن مخالف»، «امیدبخشی به مردم و جامعه»، «ولایت مداری عملی و توجه به مطالبات امام و مقام معظم رهبری»، از دیگر وظایف دولت‌مردان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک، بابیان اینکه دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده اما در عرصه اقتصاد مقاومتی، هنوز اقدام قابل‌توجهی انجام نداده است، گفت: امیدواریم در این زمینه به زودی شاهد فعالیت های خوبی باشیم.

امام‌جمعه اندیمشک، با اشاره به مسئله حقوق نجومی و اختلاس مالی و مدیریتی، اظهارداشت: در مبارزه با فسادهای مالی و مدیریتی و همچنین حقوق نجومی، با توجه به اینکه 2 ماه از آن می‌گذرد، ولی کماکان اقدام عملی و مؤثری در خشکاندن ریشه‌های فساد مالی برداشته نشده و صرفاً به محکوم نمودن و صدور بیانیه اکتفا شده است.

حجت‌الاسلام خدامی، راه موفقیت دولت یازدهم را استفاده و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی در اقتصاد، سیاست و مدیریت دانست و بر حمایت دولت از بخش تولید تاکید کرد.

وی یکی از ظرفیت‌های بالقوه جمهوری اسلامی را حوزه‌های علمیه مطرح کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، با تنوعِ گرایش‌های علمی و تحصیلی و مراکز معنوی و فرهنگی، می‌توانند دولت را یاری کنند و بحمدالله این آمادگی از سوی حوزه‌های علمیه مطرح شده است، که اگر دولت  به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده، از گنجینه‌های حوزه‌های علیه استفاده کند، قطعاً دچار رشد و شکوفایی در اکثر عرصه‌ها می‌شود.

امام جمعه اندیمشک، با اشاره به نحوه تعامل حوزه و دولت در راستای پیشرفت اهداف انقلاب، اظهارداشت: دولت و حوزه می‌توانند با نشست‌های صمیمی و کارشناسانه، درک و شناخت صحیحی از استعدادهای مفید جامعه به دست آورده و آن را روزبه‌روز ارتقاء بخشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha