جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرشتان قهستان گفت: پژوهش های طلاب متناسب با نیازهای جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین برزگردر گفت و گو با خبرنگار «حوزه »در بیرجند، با  تاکید بر ابعاد تحول در نظام آموزشی حوزه گفت: امروز باید دروس حوزه بازنگری شده و برخی ازموارد مورد نیاز جامعه در قالب درسی گنجانده شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرشتان قهستان  با تاکید بر جایگاه پژوهش در حوزه خاطرنشان کرد:  امروز باید پژوهش در سطوح مختلف حوزه به طور جدی دنبال باید شود، چرا که قلم یک عالم می تواند مشکلات بزرگی از یک جامعه اسلامی را حل و فصل کند که این مهم باید  الگویی برای طلاب در مباحث پژوهشی باشد.

وی در ادامه  با اشاره به حضور  طلاب در عرصه های بین المللی تصریح کرد: ابتدا باید نیاز های مناطق مختلف بررسی شود و طلاب مناسب آن منطقه پرورش یابند تا بتوانند معارف ناب اسلامی را آنگونه که باید انتقال دهند .

حجت الاسلام برزگر  با تاکید بر اینکه  امروز دیگر دوران آزمون و خطا نیست ادامه داد: هم اکنون که موج اسلام هراسی در جهان پابرجاست باید در کمترین زمان بیشترین استفاده و بهره را برد تا مردم جهان را با اسلام واقعی آشنا کرد.

وی تاکید کرد: در مرحله مواجه مردم جهان با اسلام ناب باید به گونه عمل کرد تا اسلام و مذهب شیعه در بالاترین درجه خود به جهانیان منتقل شود.

حجت الاسلام برزگر در پایان  اجتهاد را اصل انکار ناپذیر حوزه دانست و  خاطرنشان کرد: تحول در حوزه به این معنانیست که اجتهاد کنار گذاشته شود بلکه این تحول می تواند به اجتهاد هم کمک کند به طوری که اگر درست این تحول را پیاده کنیم ، مجتهدین عالم به زمان و افرادی که در مواقع حساس به فریاد ولایت و انقلاب می رسند تربیت خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha