شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجتبی ملکی - آموزش و پرورش

حوزه / مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت؛قطعا نیاز های جامعه از ظرفیت ها بالاتر است اما باید از همین توان به بهترین شکل استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، عصر امروز در میزگرد دهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، به سوال برخی از اعضای شرکت کننده در نشست سالانه پاسخ داد و اظهار داشت: یکی از سوالات، موضوع اشتغال روحانیان در آموزش و پرورش است که مدیران سابق حوزه های علمیه درباره این موضوع پاسخ داده و "ایلام است که حوزه به دنبال تصدی گری نیست.

وی ابراز داشت: ما غیر از 107 هزار مدرسه و 60 هزار مسجد در کشور، ادارات، دستگاه ها و نیروهای نظامی و انتظامی را داریم که به روحانی و امام جماعت نیازمند هستند که با تعداد روحانیان موجود، جوابگوی این تعداد درخواست نیستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یک روحانی یا طلبه به طور حتم نباید در خود آموزش و پرورش مشغول به فعالیت باشد؛ چراکه با تدوین کتاب یا نرم افزار مرتبط با دانش آموزان نیز می تواند با این دستگاه ارتباط داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه به موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: گام های بلندی در موضوع پژوهش برداشته شده که یکی از آنان 5 عنوان همکاری پژوهشگاه آموزش و پرورش با حوزه های علمیه می باشد.

وی افزود: یکی از عرصه های فعالیت که باید به آن پرداخته شود تربیت دانش آموزان است و ما خوشبختانه توانسته ایم در بخش های پژوهشی گام های بلندی را برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاد ها، حضور یک روحانی در ادارات کل آموزش و پرورش برای پیگیری امور میان دو دستگاه است که با مدیر حوزه های علمیه در میان گذشته و با نگاه مثبت ایشان،  امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha