جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام سید هاشم بطحایی گلپایگانی

حوزه/ منتخب مجلس خبرگان رهبری ، تقویت اصالت های حوزوی را لازمه موفقیت دو چندان روحانیت در انجام رسالت های مهم خود برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم بطحایی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که توجه توامان به علم و معنویت از جمله مهم ترین شاخصه های حوزه های علمیه از دیرباز بوده است، ابراز داشت: برنامه ریزی کلان حوزه باید همواره به گونه ای باشد که ضمن حفظ و تقویت اصالت های حوزوی ، به نیازها و اقتضائات روز جامعه توجه شده و در مسیر حل مشکلات گام های استوارتری برداشته شود.

وی با بیان این که مقوله تحول در حوزه از جمله ضروریات است، افزود: حوزه های علمیه و نهاد روحانیت در طول قرن های متمادی ، مدافع حریم شریعت بوده اند و لذا قبل از هر چیز لازم است کسانی وارد حوزه شوند که دارای انگیزه های الهی در این امر باشند و با توکل بر خدای متعال و استعانت از ائمه اطهار(ع) به خوبی رسم شاگردی حضرت ولی عصر(ع) را به جای آورند.

استاد حوزه  همچنین با اشاره به این که مدرک گرایی آفتی در مسیر تحول در حوزه است، خاطرنشان کرد: نباید طوری باشد که افراد با یک مدرک و سواد اندکی در جایگاه های مهم قرار گیرند ، ضمن آن که می بایست از درون حوزه، نظارت اخلاقی ، علمی و اجتماعی به صورت مطلوبی وجود داشته باشد تا انشاالله همچون گذشته خروجی های حوزه ، افراد فاضل ، مهذب و متعهد باشد.

وی گفت: از نظر اقتصادی نیز باید حداقل های معیشتی تامین شود چرا که امروز همچون گذشته نیست که ما با حداقل ها زندگی کرده و انگیزه های بالا باعث می شد که ما مشکلات و سختی ها را در مسیر تحصیل و اجتهاد در حوزه تحمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha