پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهدوی مهر - جامعه المصطفی

حوزه/ باید نسبت به رفع محرومیت از زنان در جوامع اسلامی، و موج‌آفرینی دشمنان در خصوص ادعای تبعیض در مورد زنان در اسلام، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر، در دیدار با خانم خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا و جمعی از مسئولان این دانشگاه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بین‌المللی جامعه المصطفی با بیان اینکه المصطفی ضمن بهره‌گیری از روش‌های آموزش حضوری، از آموزش مجازی نیز استفاده می‌کند، اظهار داشت: دانشگاه مجازی جامعه المصطفی از ظرفیت بالایی برای ارائه علوم اسلامی و انسانی به مخاطبان جهانی برخوردار است.
جانشین رئیس جامعه المصطفی در ادامه با بیان نقش ارتباط جامعه المصطفی و دانشگاه الزهرا در پیشبرد علم و دانش، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم برای فعال‌تر شدن در نشر اسلام و معارف اسلامی در گستره جهانی و پیگیری موضوعات گوناگون، از ظرفیت‌های یکدیگر بهره‌مند شویم.
وی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مشتاقان معارف ناب الهی به شهر مقدس قم آمدند، اظهار داشت: جامعه المصطفی ضمن پوشش عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در برخی استان‌ها و شهرهای ایران، در بیش از 60 کشور نمایندگی دارد.
جانشین رئیس جامعه المصطفی توجه به رویکرد تقریبی مذاهب اسلامی را از ویژگی‌های جامعه المصطفی برشمرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از 130 ملیت در جامعه المصطفی مشغول فراگیری علوم اسلامی و علوم انسانی هستند، اظهار داشت: با دانشگاه الزهرا در توسعه رشته‌ها و نیز در مباحث پژوهشی و برگزاری سمینارها و همایش‌های مشترک در موضوعات اجتماعی، خانواده و زنان می‌توان همکاری نمود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر تأکید کرد: باید نسبت به رفع محرومیت از زنان در جوامع اسلامی، و موج‌آفرینی دشمنان در خصوص ادعای تبعیض در مورد زنان در اسلام، واکنش نشان داد.
جانشین رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه گاهی در آموزش زبان و ادبیات فارسی، ارزش‌های فرهنگ اسلامی- ایرانی مورد غفلت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: باید زبان فارسی را به عنوان زبان اسلام و توأم با ارزش‌های اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی در دنیا گسترش دهیم.
وی ترجمه متون دینی به زبان‌های مختلف را از دیگر حوزه‌های فعالیتی بسیار مهم عنوان کرد و ابراز داشت: باید فضلای کشورها را برای ترجمه متون اسلامی به زبان‌های مختلف تربیت نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha