پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 سیده صدیقه حجازی

حوزه/ حجازی با بیان اینکه جریان های مختلفی در جهان به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام و زن مسلمان هستند، گفت: شخصیت های برجسته ای همچون حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) بانوان برگزیده تاریخ هستند و باید به دنیا معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سیده صدیقه حجازی، امروز در نشست خبری جایزه جهانی گوهرشاد، در باغ موزه ملک تهران، گفت: امروز عده ای چهره ای خشن و غیر واقعی از زن مسلمان را در کنار افرادی که بویی از انسانیت نبرده اند و زنان و کودکان بی گناه را می کشند، به نمایش می گذارند.

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: زن مسلمان آن شخصیتی نیست که گروه های تکفیری و دست ساخته های مستکبران به تصویر می کشند، بلکه زن مسلمان با تأسی به حضرت زهرا(س) زندگی می کند و بانو گوهرشاد یکی از نمونه های آن است.

وی با اشاره به اهمیت فقرزدایی در راستای ایجاد جامعه سالم، اظهار کرد: تاریخ گواهی می دهد که در این عرصه همواره زن ها پیشتاز بوده اند و مصادیق بسیاری در این زمینه وجود دارد.

حجازی با بیان اینکه شخصیت های برجسته ای هم چون حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) بانوان برگزیده تاریخ هستند و باید به دنیا معرفی شوند، عنوان کرد: جایزه جهانی گوهرشاد اتفاق منحصر به فردی است که برای اولین بار برگزار می شود و به دنبال معرفی چهره واقعی زن مسلمان و یکی از بانوان برجسته تاریخ جهان اسلام در سطح جهانی است.

وی از مشهد مقدس و آستان قدس رضوی به عنوان محلی که همواره خیرات و برکات بسیاری به همراه داشته است، یاد کرد و گفت : امیدواریم این جایزه جهانی بتواند از جوار بارگاه منور رضوی به اهداف عالیه خود در زمینه شناسایی و معرفی انسان هایی که زندگی خود را وقف دیگران کرده اند، برسد و در دنیایی که همگان را به انحصار طلبی و خود خواهی سوق می دهد، رویه متفاوتی ایجاد کند.

عضو کمیته انتخاب جایزه جهانی گوهرشاد در ادامه درباره شیوه انتخاب بانوان برگزیده این جایزه جهانی، خاطر نشان کرد: در اولین دوره جایزه جهانی گوهرشاد، ما از بانک های اطلاعاتی موجود در نهادهای بین المللی داخل کشور استفاده کردیم و اطلاعات بانوان فرهیخته و نیکوکار جهان اسلامی را احصا و بررسی کردیم. در این مسیر نیز محدود به جغرافیای خاصی نبودیم و تلاش کردیم در کنار نیکوکاری، سایر جنبه های افراد را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: تلاش ما بر این امر استوار بود که از دل جوامع گوناگون این شناسایی را انجام دهیم و چهره ای واقعی از زنان موفق و موثر مسلمان به جهانیان ارائه دهیم تا گامی در مقابله با جریان اسلام هراسی برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام بانو لطفا تفسیر محمد و سمیرا رو هم بفرمایید مساجد دنیا زیادند و در ترکیه هم معمار یک مسجد خانم بوده است. البته بانو مجتهده امین و مخزن العرفان که دریای نور است. بانو گوهر شاد هم که دیگر گفتن ندارد. در حرم امام رضا ع مدرسه علمیه پریزاد جالبه که احتمالا بانویی به نام پریزاد اینجا نقش داشتن. سلسله جلیله سادات مخصوصا آنها که پای درس علما تلاش کرده اند بسیار ممتازند بالاخص قرآنی ها خان افتخاری و سایرین موفق باشید