یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 386603
۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق از اعزام بانوان مبلغ این حوزه به ۵۰ جلسه ختم قرآن خانگی بانوان این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مریم تفکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد در خصوص برنامه های شاخص این مدرسه علمیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اهتمام بانوان مبلغ در راستای مباحث اخلاقی، سبک زندگی اسلامی و رفع شبهات و پاسخگویی به احکام و سؤالات دینی است تا در مسیر رسیدن به جامعه ای آگاه نسبت به مسائل دینی و رمینه سازی برای ظهور قدم برداریم.

وی در خصوص اهمیت فراگیری مباحث دینی برای زنان گفت : تبلیغ و نشر دین یکی از زمینه هایی است که زنان با ایمان، مردان را در عرصه های مختلف یاری کرده اند، گرچه این نقش در مقاطعی از تاریخ به ظاهر کمرنگ جلوه نموده است، اما انبیاء الهی به مدد وحی همواره تلاش نمودند تا دید منفی را که در کالبد جامعه به شدت ریشه دوانیده اصلاح نمایند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) بافق با تأکید بر اهمیت فراگیری مباحث دینی برای زنان به ویژه در شهرستان بافق، بیان کرد: به همین منظور، جمعی از بانوان حوزوی و مبلغ شهرستان با هماهنگی این مدرسه علمیه در 52 مجلس ختم قرآن خانگی بانوان بافقی حضور یافتند و علاوه بر قرائت صحیح قرآن به تبلیغ دین نیز پرداختند.

تفکری ابراز کرد: ادیان الهی بر نقش زنان در صحنه‌ی خانوادگی و اجتماعی تأکید کرده اند و او را مکمل مردان در نقش‌آفرینی جهت سیر تمدن بشری می‌شناسند و  ان شالله با برگزاری هر چه بیشتر چنین مجالسی و اعزام مبلغین دوره دیده بتوان گوشه ای از رسالت زنان در عصر غیبت را ایفا نماییم.

وی تصریح کرد : مکتب اسلام در پرتو راهنمایی‌های قرآن و سنت نبوی و عترت رسول مکرم اسلام به زن آن‌چه را که شایسته‌ او بود عطا نمود و شرایط را به گونه‌ای فراهم آورد که زن بتواند با حفظ شؤون اسلامی و انسانی و با توجه به استعدادهای به ودیعت گرفته‌شده، در تمام میدان‌ها که نیاز به حضور اوست نقش ایفا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha