جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی مقدم اوقاف قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم از اجرای طرح حفظ قرآن با جذب ۷هزار نفر در این استان و در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سید اسماعیل حسینی مقدم صبح امروز در نشست خبری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد،  با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: امروز همزمان با هفته دولت، مرحله استانی مسابقات استانی، استان قم افتتاح خواهد شد؛ در این دوره از مسابقات در بخش بزرگسالان 2500 نفر از خواهران و برادران در رشته‎های حفظ،ترتیل، قرائت، اذان و دعا خوانی شرکت کرده‎اند.

وی افزود: از میان این تعداد، 230 نفر به مرحله استانی مسابقات راه پیدا کرده‎اند و نفرات برتر آنها به مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در استان گیلان برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: از جمله ویژگی‎های برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات اوقاف استان قم می‎توان به این نکته اشاره کرد که در ستاد استانی، 25 دستگاه از دستگاه‎های استانی حضور پیدا کرده‎اند؛ نکته دیگر آنکه تیم داوری مسابقات از میان اساتید برجسته بین‎المللی قرآن کریم انتخاب شده و با کمترین اشتباه، این دوره از مسابقات داوری خواهد شد.

وی  بیان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآنی و تجلیل از قهرمانان قرآنی به ویژه مرحوم استاد ابوالفضل علامی از داوران برجسته قرآنی و شخصیتی که توفیق تلاوت قرآن در محضر امام راحل را در تقویم تلاوت‎های خود به ثبت رساند و مورد تفقد و عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفتند از دیگر بخش‎های این مراسم خواهدبود؛ همچنین از استاد شهیدی و محمدی علی دهدشتی نیز تجلیل خواهد شد؛ همچنین زمینه‎ای فراهم شده است که علاقه‎مندان به استماع آیات نورانی قرآن با حضور در سالن برگزاری مسابقات بتوانند از فضای معنوی استماع آیات وحی بهره‎مند باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم گفت: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه که  امروز با حضور استاندار قم برگزار می‎شود و آغاز مسابقات و قرائت‎ها و اجرای نفرات برگزیده استان و مرحله داوری، اختتامیه و معرفی نفرات برتر در روز 13 شهریور ماه جاری در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار می‎شود.

وی اظهارکرد: پس از انقلاب اسلامی و عنایات امام راحل و رهبر انقلاب، توجه به مبانی قرآنی در بخش‎های مختلف در سطوح جامعه ما، از رشدی غیر قابل قیاس با گذشته برخوردار بوده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم  افزود: اقبال جوانان و نوجوانان به فراگیری آموزش‎های مختلف قرآنی و کسب معارف و مفاهیم قرآن، قابل تحسین و تجلیل است؛ سازمان اوقاف، در کنار سایر نهادهای قرآنی در امر توسعه فعالیت‎های قرآنی گام‎های بزرگی را برداشته است؛ یکی از گام‎های بزرگ، برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که در سال گذشته بیش از 5هزار نفر و در سال جاری بیش از 7هزار نفر از علاقه‎مندان به حفظ قرآن کریم، تحت پوشش برنامه‎های استان قم قرارگرفته‎اند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه بیان کرد: ستادتخصصی به منظور اجرای برنامه‎های حفظ قرآن کریم در مجموعه اوقاف شکل گرفته است؛ همچنین مراکز قرآنی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه، به منظور تبدیل شدن آنها به بقاع فرهنگی با حضور روحانیون و کارشناسان راه‎اندازی شده است.

وی گفت: با تدبیر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، سند راهبردی فعالیت‎های قرآنی این سازمان در حال تدوین است و همه این مسایل، از این حقیقت حکایت دارد که توجه و اقبال به فعالیت‎های قرآنی کریم یکی از راهبردهای محوری سازمان اوقاف است؛ برگزاری مسابقات قرآن کریم از مرحله شهرستانی، استانی، ملی و بین‎المللی، یکی از باشکوه‎ترین رخدادهای مبارک قرآنی است که به برکت نظام مقدس اسلامی، سی و نهمین دوره این مسابقات در سطح کشور در حال برگزاری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha