جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تظاهرات ضد اسلام‌هراسی فردا در تگزاس برگزار می‌شود

حوزه/ جو سیاسی ایالات متحده آمریکا به شعله‌ور شدن آتش خارجی هراسی کمک کرده و دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی به بلندگوی اسلام‌هراسی تبدیل شده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از patch.com، گروهی از مردم شهر فلاگرویل واقع در ایالت تگزاس آمریکا با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیزی، خواستار پایان دادن به اسلام‌هراسی و حمله به مسلمانان و پیروان دین اسلام هستند. این تظاهرات قرار است فردا چهارشنبه، 31 آگوست در دروازه جنوبی تگزاس کاپیتال برگزار شود.

در اطلاعیه مطبوعاتی برنامه زمان‌بندی رویدادهای چهارشنبه بعداز ظهر آمده است: بیش از ده سال است که ما شاهدیم اعراب و مسلمانان در معرض خشونت‌های فیزیکی و لفظی قرار می‌گیرند. به علاوه پس از حملات تروریستی در غرب نیز شاهد افزایش خشونت علیه مسلمانان حتی در منطقه تگزاس بوده‌ایم.

سیاستمداران آمریکایی، بلندگوی اسلام هراسی 

به گفته مسئولین این گروه، جو سیاسی ایالات متحده آمریکا نیز به شعله‌ور شدن آتش خارجی هراسی کمک کرده است. دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی از این خشونت و نفرت علیه همسایگان مسلمانان ما حمایت کرده و به بلندگوی اسلام‌هراسی تبدیل شده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به همین جهت ما تصمیم گرفته‌ایم تا با تشکیل یک کمپین عمومی نشان دهیم که این اعمال از نگاه ما غیرقابل پذیرش هستند.

کارن دومینگز برک یکی از ساکنین فلاگرویل در تگزاس که هدایت راهپیمایی را برعهده دارد درباره علت حضورش در این تظاهرات اعتراض آمیز می‌گوید: زمانی که شاهد برخوردهای خشونت آمیز علیه اعضای جامعه اسلامی و تخریب مرکز اسلامی محله‌مان بودم تصمیم گرفتم این تجمع اعتراض آمیز را هدایت کنم. هنگامی که مرکز اسلامی تخریب شد، بسیار خشمگین شدم، هیچ کس حق توهین و تخریب مراکز دینی و محل عبادت مردم را ندارد. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم پاسخ قاطعی به این حملات بدهیم.

برک در ادامه گفت: ما قصد داریم در تظاهرات روز چهارشنبه در اقدامی کاملا عمومی، از امنیت همسایگان و دوستانمان اطمینان حاصل کنیم.

در این تجمع همچنین قرار است برچسب‌های جدیدی که برای استفاده تجار در مبارزه و تقبیح اسلام‌هراسی تهیه شده، توزیع گردند. الگوهای مشابه این برچسب‌ها به محل کسب تجار آلمانی نیز ارائه شده و مغازه داران با نصب این برچسب‌ها روی پنجره جلویی محل کارشان، به مشتریان در رابطه با تعصب و افراط‌گرایی داخل فروشگاه‌هایشان هشدار می‌دهند. به گفته کارن برک از هم اکنون عده‌ای از فروشندگان و کاسبان محلی این برچسب‌ها را سفارش داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha