شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی النعمانی خطیب مسجد کوفه

حوزه/ یکی از علمای کشور عراق، گفت: نباید اجازه دهیم، تهمت‌های دشمنان بر علیه مسلمانان بسط داده شده و قطعا یکی از بهترین اقدامات در این زمینه، پایبندی به اصول همزیستی مسالمت آمیز مورد تأکید اسلام در تمام نقاط دنیا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعمانی، پیش از ظهر امروز و در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، در کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان، اظهار داشت: واژه اقلیت در دنیای امروز، همیشه به معنای ضعیف به کار برده شده و همیشه آن را در مقابل کثیر به کار برده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردمی که در کشورهای مختلف زندگی می‌کنند، امکان دارد که تصور کنند به دلیل اینکه در اقلیت هستند هویت خاصی در این جامعه ندارند، گفت: امروز اقلیت‌های بسیاری در کشورهای مختلف اسلامی زندگی می‌کنند، ولی بهتر این است که مثلا به جای واژه اقلیت مسیحی، به آن‌ها شهروند مسیحی گفته شود، زیرا به آن‌ها شخصیتی جدیدی می‌دهد و به همین دلیل احساس غربت نمی‌کند؛ آموزه‌های اسلام نیز بر این رفتار تأکید دارد.

این عالم عراقی، با بیان اینکه در دیدارهایی که در کشورهای مختلف و با مسلمانان داشتیم، همیشه به ایشان توصیه کرده‌ام که باید شهروندان صالح و نمونه‌ای باشند، گفت: زمانی که یک مسلمان به یک کشور خارجی می‌رود و آن کشور خارجی هم به او روی باز نشان می‌دهد، آن فرد مسلمان نیز باید نقش شهروندی خود را به نحوی شایسته انجام دهد.

وی با بیان اینکه وقتی هجمه‌ها علیه فرهنگ اسلامی بیشتر شد، طعنه‌ها و تهمت‌ها نیز زیاد می‌شود و ما را در برخی کشور‌ها تروریست می‌دانند، اضافه کرد: با وجود همین شرایط، وقتی یک مسلمان، واقعا ملتزم به اسلام باشد، قطعا می‌تواند به عنوان یک شهروند نمونه آن کشور نیز مطرح شود.

شیخ نعمانی در پایان سخنان خود گفت: همزیستی مسالمت آمیز با دیگران بسیار مهم است و به طور کلی این اصل مورد تأکید اسلام را به عنوان یک فرد مسلمان، باید رعایت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha