شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افشار

حوزه/مدیر کل راهبری پژوهش های تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: اگر برنامه آموزشی نتواند افراد را بر اساس تخصص به عنوان یک پژوهشگر تربیت کند آن برنامه ایراد دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خانم افشار، مدیر کل راهبری پژوهش های تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، امروز در  نشست توجیهی معاونین پژوهش و دبیران کانونها و انجمن های پژوهشی مـدارس علمیـه خـواهران استـان اصفهـان به تشریح  فعالیت های اداره کل ساماندهی پژوهش های عمومی ، اداره کل استعداد های برتر و نخبگان اموزشی پژوهشی و فرهنگی ، اداره کل راهبری پژوهش های تحصیلی در معاونت پژوهش مرکز پرداخت.

وی اداره کل راهبری تشکل های پژوهشی را شامل کانون های پژوهشی سطح دو ، انجمن های پژوهشی سطح سه، انجمن های علمی سطح چهار عنوان کرد و  مهارت بخشی پژوهشی و سیاست گذاری در بخش پایان نامه ها و تحقیقات درسی را از وظایف اداره کل راهبری پژوهش های تحصیلی دانست.

مدیر کل راهبری پژوهش های تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه باید سیستم آموزشی اصلاح و دروس پژوهش محور گردد و این کار در دست بررسی و اقدام است.

وی، سیاست گذاری بر تحقیقات را هدفمند کردن تحقیقات درسی دانست و گفت: باید تحقیق را در دل متون درسی قرار دهیم تا نیاز نباشد طلبه وقت اضافه ای صرف تحقیق درسی نماید.

افشار تاکید کرد: ضمانت اجرایی ساعات پژوهشی را کارنامه پژوهشی دانست و گفت: کارنامه پژوهشی برای طلبه در پایان سال صادر می شود و طلبه همانطور که برای فارغ التحصیلی نیاز به معدل 14 دارد برای فارغ تحصیلی نیز نیاز به معدل 14 یا امتیاز 70 درصد کارنامه پژوهشی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه ی امور اجرائی اگر آموزش ها خوب و درست انجام شود فرد پژوهشگر خواهد شد و اگر فرد پژوهشگر باشد می تواند متناسب با نیاز کاری خود عمل کند حتی اگر یک کارخانه دار یا یک کارمند باشد.

مدیر کل راهبری پژوهش های تحصیلی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: اگر برنامه آموزشی نتواند افراد را بر اساس تخصصشان به عنوان یک پژوهشگر تربیت کند آن برنامه ایراد دارد.

وی با بیان اینکه طلاب خواهر ظرفیت پژوهشگری با رویکرد دینی و متناسب با جامعه را بیشتر از طلاب برادر دارند، گفت: ضعف عمده، عدم شناخت نسبت به مباحث پژوهشی است و همچنین  هراس و ترسی که طلاب از پژوهش دارند که این ضعف بواسطه عدم شناخت به وجود می آید.

وی گفت: مدارس علمیه یک پایگاه فرهنگی و دینی در هر شهری است که این پایگاه از طریق تحقیق و پژوهش موفق خواهد شد.

مدیر کل راهبری پژوهش های تحصیلی در رابطه با برنامه های سال 95 گفت: توجه بیشتر به کرسی های آزاد اندیشی و اضافه کردن کرسی های نقد و نظر، سطح بندی دوره ها، برگزاری نشست های کاربردی و تکمیل دوره های قبلی ،افزایش طرح های پژوهشی از دیگر برنامه هاست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha