سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 392590
۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
امام جواد (ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز، از برگزاری نشست "بررسی الگوی رفتاری حضرت امام جواد(ع)"، در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام حیدر عارف پور، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز، ضمن تسلیت به منظور شهادت نهمین امام شیعیان حضرت امام جواد(ع) گفت: با توجه به فرا رسیدن شهادت فرزند بزرگوار حضرت رضا(ع)، به همت معاونت های تهذیب و پژوهش مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز، نشست "بررسی الگوهای رفتاری حضرت جوادالائمه(ع)"، فردا جمعه 12 شهریورماه، در نمازخانه این مدرسه برگزار می شود.

وی با اشاره به مسئله مهم این نشست که پیرامون جوانان و کسب علم و دانش از نگاه حضرت امام جواد(ع) می باشد، افزود: در این نشست، مدیریت مدرسه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

استاد حوزه علمیه شیراز گفت: در ادامه این برنامه، طلاب و روحانیون شرکت کننده با ویژگی های اخلاقی و علمی، مناظرات علمی حضرت(ع)، زندگانی سیاسی و اجتماعی حضرت جوادالائمه(ع) آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: جلسات پرسش و پاسخ ویژه محصلین این حوزه علمیه با حضور کارشناسانه ی اساتید این مدرسه از دیگر برنامه های این نشست به شمار می آید.

مدیر مدرسه آقاباباخان شیراز اظهار داشت: امام جواد(ع) جامع‌ترين الگویی می باشد كه در تمام ابعاد زندگي اعم از اعتقادي، اخلاقي، رفتاري، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و خانوادگي راهنما و هدايت‌گر جامعه مي‌باشد، لذا با فراگیری طلاب در این نشست و بیان این موضوعات در منبرها، کلاس ها، برنامه های تبلیغی می تواند جامعه را با این معارف و سبک زندگی آشنا کند.

عارف پور بیان کرد: لازم است طلاب و روحانیون و به خصوص افراد جامعه ما با حضور در این برنامه ها مطالبشان را از يك منبع مطمئن و صحيح به دست می آورند، تا دچار انحراف عملي نگردد. راه درستي را كه قرآن كريم معرفي نموده لزوم اطاعت از پيامبر خدا(ص) و خاندان آن حضرت، در عرصه‌هاي مختلف فكري و رفتاري است، پس بنابراین باید به آن توجه خاصی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha