جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن صافی گلپایگانی گفت: حرکت در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت علیه السلام افتخاری عظیم است به ویژه اگر این حرکت در زمینه غدیر و ولایت امیرالمومنین علیه السلام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  استاد حوزه علمیه قم در گردهمایی مبلغان ایام غدیریه و رونمایی از پرچم مخصوص این ایام، در جمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه اظهارداشت:مساله غدیر از مهمترین مسائل پایه ای مکتب تشیع است که باید از سوی طلاب حوزه های علمیه موردعنایت ویژه ای قرار بگیرد و در همه منابر و ایام تبلیغی خود نسبت به معرفی آن و آثار آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی ترویج فرهنگ غدیر در میان مردم را وظیفه اصلی مبلغان خواند و افزود: هویت غدیر هویت اهل بیت(ع) است و همه برای گسترش این امر باید تلاش کنیم.

وی با بیان این‌که ذکر فضایل و مناقب امام علی(ع) منحصر به کتاب‌های شیعه نیست، گفت: روایات فراوانی در باب فضایل و مناقب امام علی(ع) در کتاب‌های اهل سنت وجود دارد و مبلغان باید متناسب با مخاطبین خود مطالبی را انتخاب و خصوص ولایت و اهمیت آن روشنگری کنند.

استاد حوزه  ادامه داد: نصوصی که درباره ولایت حضرت علی(ع) در آیات و روایات وجود دارد برای اثبات حقانیت ایشان در باب ولایت و حکومت کفایت می‌کند چرا که عظمت مقام امام بسیار والا است، از این رو مبلغان باید به اندازه وسع خود مردم را با فرهنگ امامت و ولایت آشنا کنند.

وی علم حضرت علی(ع) را یکی از نشانه‌های حقانیت جانشینی پیامبر(ص) عنوان کرد و اظهارداشت:‌ همه اصحاب در مورد علم حضرت اتفاق نظر دارند و در بسیاری از معضلات بوجود آمده به ایشان مراجعه می‌کردند.

حجت الاسلام  والمسلمین صافی گلپایگانی با بیان این‌که ذکر فضایل حضرت علی(ع) جزو بزرگ‌ترین عبادت‌ها است، گفت: مبلغان باید فضایل ایشان را برای مردم بازگو کنند تا فرهنگ علوی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha