جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قریشی، پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را از شاخصه های حوزه انقلابی خواند و گفت: روحانیون و طلاب در صیانت از ارزش ها، انقلابی گری و حفظ و بقای انقلاب همیشه جلودار بوده و نقش مهمی بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در مدرسه امام خمینی(ره) ارومیه، اظهارداشت: امروز با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری و مردم از حوزه های علمیه، باید طلاب و روحانیون بیش از پیش با سعی و تلاش بیشتر در زمینه مباحث علمی، اخلاقی، بصیرتی و سیاسی، پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.

وی افزود: برعهده گرفتن مسئولیت طلبگی وظیفه ای خطیر و سنگین است که در آن سستی و وقت گذرانی جایی ندارد، بنابراین مغتنم شمردن زمان و بهر گیری از حضور اساتید و کتب غنی علما نقش مهمی در افزایش بهره وری از زمان و اوقات دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری در زمینه حوزه انقلابی داشتند، لذا باید شالوده فکری همراه با انقلاب و نظام و تبیین اهمیت ولایت فقیه بایستی در حوزه های علمیه و میان طلاب تحکیم شود.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: روحانیت و طلاب اصلی ترین سربازان و مدافعان نظام اسلامی هستند و در صیانت از ارزش ها، انقلابی گری و حفظ و بقای انقلاب همیشه جلودار بوده و نقش مهمی بر عهده دارند.

امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: رکن اساسی و مهم در حوزه علمیه تقوا و معنویت است، چنانچه این مهم در حوزه ای جاری نباشد، نبودن آن حوزه از بودنش بهتر است، آنچه حوزه علمیه را ممتاز می کند مطهر شدن طلاب به اخلاق الهی و تقوا است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha