جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان ترکیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/جمعی از بانوان ترکیه‌ای از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بازدید کرده و با مسئولان این مرکز نشستی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران توسط حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو کارشناس امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران؛ حجت‌الاسلام محمدتقی قندی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم و خانم مریم الهی‌پورکارشناس ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران به ایراد سخن پرداختند.
حجت‌الاسلام قندی با اشاره به آیات و روایات، به تشریح چگونگی تسبیح حق تعالی پرداخت و آن را به دو نوع تکوینی و اختیاری تقسیم کرد.
وی ضمن تأکید بر فراگیری قرآن و احکام توسط بانوان، خاطرنشان کرد: البته فراگیری امور دینی باید تحت نظر یک عالم دین صورت گیرد؛ عالمی که توانایی علمی و اخلاقی کافی برای طرح این مباحث را داشته باشد.
مدیر حوزه علمیه خواهران قم همچنین از بانوان شیعه ترکیه که در این جلسه حضور داشتند، درخواست کرد که با عمل و رفتار خود شیعه و پیرو اهل‌بیت(ع) بودن را به جامعه ترکیه به ویژه بانوان این کشور نشان دهند.
وی ادامه داد: شیعیان باید ضمن الگوگیری از رفتار ائمه اطهار(ع)، با رفتار و کردار خود آن را به دیگران نشان دهند.
حجت‌الاسلام قندی در بخش پایانی سخنان خود، پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه علمیه برای بانوان این کشور که علاقه‌مند به تحصیل در مباحث دینی هستند را ارائه کرد.
خانم الهی‌پورنیز با بیان آیات و روایتی، مباحث اخلاقی را مورد بررسی قرار داد و با تأکید بر این‌که بانوان باید از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) الگو بگیرند، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا بانوان را از جایگاه اصلی خود دور کنند. ولی بانوان به واسطه امام راحل و مقام معظم رهبری جایگاهی که اسلام برای آن‌ها مشخص کرده را پیدا کرده‌اند.
وی ابزار امیدواری کرد جامعه زنان ترکیه به ویژه بانوان شیعه آن کشور هر چه زودتر الگوهایی که از حضرت فاطمه(س) فرا گرفته‌اند را در جامعه خود به منصه ظهور برسانند.
گفتنی است، در این نشست بانوان ترکیه درباره چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی در کشورشان نیز توضیحاتی ارائه دادند و یادآور شدند در حال ساخت مستندی درباره زندگی امام خمینی(ره) جهت معرفی شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب برای مردم کشورشان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha