یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضا اسکندری / حوزه خواهران

حوزه/ تبلیغ در حوزه علمیه خواهران بر سه محور اساسی؛ مخاطب محور، محتوا محور و روش محور تقسیم شده که هرکدام از این محورها نیز زیرشاخه هایی برای خود دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری پیش از ظهر امروز در نشست «هم اندیشی آسیب های اجتماعی و نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی» که با حضور دکتر میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که در این حوزه انجام شده، آن است که سبک زندگی ما در حال حاضر چگونه بوده و چه عواملی می تواند در این سبک مؤثر باشد.

*نظرسنجی از سه هزار و ۸۰۰ دانش آموخته حوزه علمیه خواهران

وی ابراز داشت: در این زمینه از سه هزار و 800 نفر از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران نظرسنجی انجام دادیم که به 10 محور اصلی در سبک زندگی اسلامی رسیدیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خاطرنشان ساخت: سلامت، رتبه نخست را در این 10 محور و باورها و اعتقادهای دینی، پایین ترین رتبه را داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: مشکلی امروز با آن مواجه هستیم، آن است که فعالیت جدی نسبت به باورهای دینی و اعتقادات صورت نگرفته است.

*خانواده مهمترین عامل برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده، خانواده مهمترین عامل برای تحقق سبک زندگی اسلامی است که روحانیت، مساجد و مراکز دینی در رتبه های بعدی برای نقش آفرینی می باشند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: امروز نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل داده و رکن اصلی تربیت در خانواده نیز، مادران می باشند؛ پس باید کارهای مهمی را در این عرصه انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز داشت: مادران، اشخاصی هستند که می توانند در همسران و فرزندان خود تأثیرگذاری بالایی داشته و موضوعی مهم برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شمار می روند؛ پس باید توجه ویژه به آنان داشت.

*ازدواج قریب به ۸۵ درصد از طلاب خواهر در منطقه تحصیلی خود

وی خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 500 مدرسه علمیه خواهران در سطح کشور مشغول به فعالیت می باشند که خوشبختانه قریب به 85 درصد از طلاب دانش آموخته ما نیز در همان منطقه خود ازدواج و مشغول به زندگی می شوند که بسیار مناسب می باشد.

*تعریف محورهای تخصصی تبلیغ در حوزه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان این مطلب که برای تبلیغ مناسب نیز رویکردهای تخصصی تعریف کرده ایم، تصریح کرد: تبلیغ در حوزه علمیه خواهران بر سه محور اساسی: مخاطب محور، محتوامحور و روش محور تقسیم شده که هرکدام از این محورها نیز زیرشاخه هایی برای خود دارند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان به راه اندازی قرارگاه های تخصصی در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: قرارگاه های گوناگونی راه اندازی شده که از جمله آن قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی زنان می باشد که دارای هسته های بسیاری از جمله هسته صرفه جویی و قناعت می باشد.

گفتنی است: در این نشست، دکتر میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی نیز به بیان آسیب های موجود در کشور پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha