شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هشدار مسلمانان بلژیک: اسلام‌هراسی زمینه مستعد افراط‌گرایی

حوزه/ معاون دبیر جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در بلژیک گفت: اسلام‌هراسی جای پایی برای تبلیغات رسانه‌ای هر دو طرف افراط‌گرا و داعشیان فراهم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از brusselstimes.com، جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در بلژیک، امروز در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با مجله لی سویر، خواستار ایجاد یک برنامه ریزی و طرح جامع علیه اسلام‌هراسی، نفرت، پیش‌داوری علیه اسلام و مسلمان و نژادپرستی در این کشور شد.

حجیب الحجاجی، معاون دبیر جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در بلژیک، با اشاره به گسترش اسلام‌هراسی در اروپا، خصوصا بلژیک گفت: اسلام‌هراسی ایجاد کننده زمینه مستعد برای افراط‌گرایی است. و حوادث اسلام‌هراسی متعددی که در تابستان امسال رخ داده‌اند، فضای کنونی جامعه را به سوی افراط‌گرایی تقویت کرده‌اند.

الحجاجی در ادامه هشدار داد: اسلام‌هراسی جای پایی برای تبلیغات هر دو طرف افراط‌گرا یعنی هم راست‌های افراطی و هم تروریست‌های داعشی می‌باشد و تکرار و ادامه این مناقشات می‌تواند منجر به اخراج شهروندان مسلمان در این کشور شود.

او با بیان این که اسلام‌هراسی زمینه مستعدی برای افراط‌گرایی فراهم می‌کند، گفت: اگر ما حقیقتا می‌خواهیم با افراط‌گرایی مبارزه کنیم لازم است که نقشه منسجم و جامعی علیه نژادپرستی از جمله اسلام‌هراسی داشته باشیم.

الحجاجی در پایان افزود: ما نمی‌توانیم در مقابل سیل کامنت‌های نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی بی‌تفاوت باقی بمانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha