جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطفی- امام جمعه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان این که طلبه باید انقلابی و آگاه باشد تا بتواند جامعه را هدایت کند، اظهار کرد: روحانی انقلابی در بحران ها و فتنه ها نمی لغزد، لذا باید با بصیرت، ترفندهای دشمنان را رصد و خنثی کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدنقی لطفی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ایلام، در مدرسه صاحب‌الزمان (عج) این شهر، اظهار کرد: طلاب باید با قرآن مانوس باشند، چرا که اگر کسی با آیات الهی انس بگیرد، هیچ وقت منحرف نخواهد شد.

وی با اشاره به  ویژگی‌های عالم ربانی از دیدگاه حضرت علی (ع)، افزود: از دیدگاه امیرالمومنین علی (ع) عالم ربانی، کسی است که خداوند را بر همه امور و کارهایش مسلط بداند و در این مسیر خدای متعال را ناظر خود بداند، لذا نباید فراموش کرد تسلط بر هوای نفس کار آسانی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: این میدان، میدان بسیار سختی است، چرا که شیطان برای گمراهی مردم برنامه های عام دارد، اما برای عالم و دانشمند، برنامه خاصی دارد و از راه های مختلفی برای گمراهی این افراد وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان این که اولین شرط برای مهار نفس و رهایی از دام شیطان این است که به خداوند پناه ببریم، عنوان کرد: براساس فرموده معصوم (ع) علم نور است و قبلی که با این نور مطهر، روشن، پاک و صیقل داده شود، نورانیت خواهد گرفت.

وی، خداترسی را از دیگر ویژگی های عالم ربانی از دیدگاه حضرت علی (ع) دانست و گفت: فردی که این ویژگی را داشته باشد، کم کم به چشمه معارف الهی وصل می شود و از آب گواری الهی سیراب می گردد.

رئیس شورای حوزه علمیه ایلام با اشاره به این که رعایت تقوا می تواند انسان را به سرچشمه علوم وصل کند، تصریح کرد: شعار و عمل طلاب باید تقوا باشد، چرا که تقوا کلید درهای هدایت و ارشاد است و رعایت این مهم چراغ پر نور هدایت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان این که طلبه باید انقلابی و آگاه باشد تا بتواند جامعه را هدایت کند، اظهار کرد: روحانی انقلابی در بحران ها و فتنه ها نمی لغزد، لذا باید با بصیرت، ترفندهای دشمنان را رصد و خنثی کرد .

امام جمعه ایلام با اشاره به این که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی فتنه های زیادی وجود داشته است، ابراز داشت: در شرایط بحرانی و فتنه، آگاهی مردم و بصیرت خواص توانسته فضا را کنترل کند و البته نباید فراموش کرد که در دوره حیات ائمه معصومین (ع) نیز فتنه ها و بحران های زیادی وجود داشته است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز اسلام در جهان مظلوم است و شیعه مظلوم تر، گفت: غربی ها از گسترش انقلاب اسلامی می ترسند، چرا که انقلاب ما جهانیان را بیدار کرد، نقش طلاب و روحانیون در صیانت از انقلاب و صدور پیام های آن بسیار پر رنگ و خطیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha