جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام نظری منفرد

حوزه/ رئیس بعثه حضرت آیت الله مکارم گفت:مسئولان تلاش کردند قول تامین «امنیت» را به عنوان حداقل خدمتی که اداره کنندگان حرمین شریفین باید ارائه دهند بگیرند اما سعودی ها زیر بار نرفتند و با کارشکنی های خود «صد عن سبیل الله» کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مسلمانان باید بیدار شوند و در برابر زورگویی و استبداد آل سعود در حرمین شرفین بایستند.

وی تصریح کرد: مسلمانان باید با هوشیاری، مدیریت حرمین شریفین را از دست سعودی ها بیرون آورند.

رئیس بعثه حضرت  آیت الله  مکارم شیرازی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه اولیای حرمین شریفین باید متقین باشند، اظهار داشت: مدیریت حرمین شریفین باید با متقین باشد نه آل سعود که صهیونیست هستند و با آنها رابطه دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به تعمدی بودن حادثه منا، ابراز داشت: آنچه بنده از نزدیک مشاهده کردم،نشان از تعمدی بودن این کار را دارد؛ چرا که جمعیت هرقدر هم زیادی باشد؛ اما مسیر پیش روی آن باز باشد، حرکت می کند در حالی که آنها در یک نقطه مردم را محصور کرده و راه را بستند.

وی با اشاره به اینکه در منا خیابان های متعددی وجود دارد، اظهار داشت: وقتی حجاج را در یک نقطه محصور کرده اند و آب هم به آنها در آن هوای بسیار گرم نمی رسانند، طبیعی است که زائرین شهید می شوند.

رئیس بعثه حضرت آیت الله  مکارم با تاکید بر اینکه یکی از شرایط حج ،تامین امنیت است، اظهار داشت: حجاج باید در حج در امان باشند تا اعمال و مناسک خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه با وقایع صورت گرفته در سال گذشته احتمال تامین امنیت برای حجاج به خصوص زائران ایرانی بسیار کم بود، اظهار داشت: مسئولان تلاش کردند قول تامین «امنیت» را به عنوان حداقل خدمتی که اداره کنندگان حرمین شریفین باید ارائه دهند بگیرند اما سعودی ها زیر بار نرفتند و با کارشکنی های خود «صد عن سبیل الله» کردند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام پیرو واگذاری اراضی کشاورزی از سوی مالک به صورت نصفه کاری واگذار شده که بعد از برداشت محصولاین کشت به صورت مساوی فی مابین مالک و زارع تقسیم می شده است آیا شرعا" زارع می تواند مطالبه کرد زارعانه و حق ریشه از مالک نماید ؟ و آیا شرعا" زارع نسبت به نصف زراعت سهم مالک دارای سهم میباشد؟ لذا تقاضای مساعدت و همکاری مبنی بر نظریه استفتائی در این خصوص شرعی مورد استدعاست با تشکر
  • محسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    محضر مبارک علمای حوزه علمیه با سلام پیرو واگذاری اراضی کشاورزی از سوی مالک به صورت نصفه کاری واگذار شده که بعد از برداشت محصولاین کشت به صورت مساوی فی مابین مالک و زارع تقسیم می شده است آیا شرعا" زارع می تواند مطالبه کرد زارعانه و حق ریشه از مالک نماید ؟ و آیا شرعا" زارع نسبت به نصف زراعت سهم مالک دارای سهم میباشد؟ لذا تقاضای مساعدت و همکاری مبنی بر نظریه استفتائی در این خصوص شرعی مورد استدعاست با تشکر