پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مسجد النبی

حوزه/ علمای پاکستانی در همایش "دفاع از حرمین شریفین"، بر وحدت جامعه اسلامی برای غلبه بر چالش‌های افراط‌گرایی، تروریسم و خشونت تفرقه افکن تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation.com، پژوهشگران مکاتب مختلف فکری اسلامی در پاکستان، داعش را هم معنی با دشمن اسلام و تمامی کشورهای اسلامی اعلام کردند.

علمای پاکستانی روز گذشته در همایش "دفاع از حرمین شریفین مکه و مدینه" در لاهور، به وحدت جامعه اسلامی برای غلبه بر چالش‌های افراط‌گرایی، تروریسم و خشونت تفرقه افکن تاکید کردند. سخنرانان این همایش متعهد شدند که هیچ گونه توطئه‌ای را علیه مسلمانان تحمل نخواهند کردند.

این همایش توسط شورای علمای پاکستان برگزار شد و نمایندگانی از احزاب سیاسی و مذهبی از جمله جماعت اسلامی، جماعت اهل حدیث، جماعت علمای پاکستان، جماعت امامیه و سایر گروه‌های مذهبی پاکستان در آن حضور داشتند.

حافظ طاهر اشرفی مدیر شورای علمای پاکستان، که ریاست این همایش را برعهده داشت گفت: تمامی امت اسلامی در معرض رویارویی با چالش‌های عمده قرار دارند و این مشکلات تنها با اتحاد به پایان خواهند رسید. این درحالی است که دشمنان اسلام پس از حملات ویرانگر در عراق، لیبی و سوریه، هم اکنون به سراغ ترکیه، عربستان و پاکستان رفته‌اند.

در ادامه گفت: داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی برای برهم زدن صلح در کشورهای اسلامی توطئه می کنند و از مسلمانان خواست برای خنثی کردن این توطئه به اتحاد روی آوردند.

صاحب زاده زاهد محمود قاسمی دبیرکل این همایش نیز گفت: این شورا برنامه‌هایی را برای ایجاد اتحاد دوباره در جامعه اسلامی در دستور کار خود قرار داده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha