جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سیدرضا شاهچراغ

حوزه/ نشست اخلاقی "بصیرت افزایی واقعه عاشورا" با حضور طلاب و مسئولین حوزه لارستان ، در مدرسه‌ علمیه خواهران الزهرا (س) گراش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت‌الاسلام سیدرضا شاهچراغ از اساتید حوزه در این نشست  اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه مبلغین، تبیین پیام عاشوراست و اگر واقعه عاشورا رخ نمی داد، قطعا در همان ابتدای قرن اول و دوم هجری چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: آن چیزی که باعث قیام و حرکت امام از مدینه به سوی کربلا و قیام عاشورا شد، این بود که اساس دین به انحراف کشیده شده بود و برای زنده نگه داشتن دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکراین حرکت صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه فارس افزود: بنی امیه بعد از رحلت پیامبر(ص) حاکمیت جهان اسلام را به عهده گرفت و از آنجا که رکن و اساس دین، امامت و ولایت است، امامت را کنار گذاشتند و حکومت ولایی را به طرف حکومت سلطنتی بردند.

حجت‌الاسلام شاهچراغ بیان کرد: بنی امیه به ظاهر مسلمان بودند، اما در باطن بویی از اسلام حقیقی نبرده بودند. چراکه کسی جرات نداشت سیره و سنت رسول خدا و امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم بیان کند.

وی ادامه داد: بنی امیه بعد از رحلت پیامبر(ص) اقدام به تقدس زدایی کردند و آن چیزی که برای مردم مقدس بود را از بین می‌بردند.

حجت‌الاسلام شاهچراغ در پایان  با اشاره به وظیفه سنگین زنان در تبیین پیام عاشورا برای دیگران، خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین  وظیفه طلاب و مبلغین  این است که پیام عاشورا و عبرت‌ها و درس‌هایی که از این حادثه گرفته می‌شود را برای مردم بیان کنند.

انتهای پیام .. 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha