جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پياده روي اربعين

حوزه/ رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد با دعوت از مبلّغان برای همکاری در تدوین مدل تبلیغی اربعین، اين مدل را خدمت محور و از جنس اربعین دانست.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»از مشهد، سیدحمید موسویان، در همایش مبلغان اربعین که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، با انتقاد از سکوت رسانه های غربی در برابر حرکت میلیونی پياده روي اربعين، اظهار کرد: وقتی چند نفر در خیابان های اروپا و آمریکا تظاهرات می کنند، بلافاصله رسانه های غربی به تحلیل آن می پردازند، اما این واقعه را به علت ماهیتی که دارد، بایکوت کرده اند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که جاذبه و مغناطیس حسین (علیه السلام) را عامل بروز چنین حرکتی معرفی کرده بودند، گفت: اگر رسانه های مستقل دنیا این حرکت را ببینند تأثیر زیادی بر مردم دنیا خواهد داشت و به همين علت برای اربعین به تبلیغ مجزا احتیاج نيست.

موسويان همایش پیاده روی اربعین را از نظر کمی و کیفی، شگفت آورترین حادثه تاریخ بشریت خواند كه جلوه کوچکی از قدرت نمایی سید الشهدا (ع) است.

وی با تأکید بر این مطلب که هیچ مکتب و ایدئولوژی فکری غیر از مکتب اهل بیت (ع) نمی تواند میلیون ها نفر از سراسر دنیا دور هم جمع کند، گفت: پیاده روی اربعین یک بیداری مستقل از بیداری اسلامی در منطقه است که از درون می جوشد.

موسویان افزود: اربعین علاوه بر این که یک حرکت معنوی-فرهنگی، اجتماعی-سیاسی و امنیتی است، به طور كامل اقتصادی هم هست و چنین حرکتی به طور قطع تمدن ساز خواهد بود و می تواند دنیا را تغییر دهد.

مشاور شهردار مشهد، اربعین را مانند ظهور، مستضعف نواز عنوان و با تأکید بر شناخته نشدن شایسته اين حرکت عظیم و عجیب، تاكيد كرد: باید در رقم زدن تاریخ حضور داشته باشیم و درک کنیم که در زمانه ما چه جریاناتی در حال شکل گیری است.

شاخص های راهبردی پیاده روی اربعین

موسویان در ادامه به توضیح شاخص های راهبردی این مراسم پرداخت و اظهار کرد: مغزافزار همایش اربعین، توحید و ولایت انسان کامل است.

رئیس ستاد دائمی اربعین حسینی شهرداری مشهد هم چنین نرم افزار و سخت افزار این همایش بین المللی را زیارت حسینی و پیاده روی دانست و افزود: زیارت یک مدل تعبّد و معنویت ساز است.

وی خاطرنشان کرد: آن چه امروز در خاور میانه می بینیم ظهور قدرت نرم انسان کامل است که از مجرای تدبیر یک عالم شیعی، با همت مردم و با برنامه در حال رقم خوردن است، اما اربعین کار خدا و اراده الهی مي باشد و دست بشر آن را رقم نزده است.

موسویان در ادامه، مردمی، میلیونی و بین المللی بودن را به عنوان سه بعد دیگر از شاخص های پیاده روی اربعین معرفی و اذعان کرد: هیچ واقعه ای جز پیاده روی اربعین در طول تاریخ وجود ندارد که شش شاخص یاد شده را همزمان در خود ببیند.

مدل تبلیغ در اربعین تدوین شود

موسویان با اشاره به فعالیت های شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری، حمل و نقل، فرهنگی و اسکان در اربعین حسینی، عنوان کرد: هیچ دستگاهی در خاورمیانه به اندازه و توان شهرداری و نیروها و تشکّل های مردمی مشهد در زمینه اربعین فعالیت نداشته است.

مشاور شهردار مشهد با درخواست از مبلّغان حاضر در این همایش برای همکاری در تدوین مدل تبلیغی اربعین، اين مدل را خدمت محور و از جنس اربعین دانست.

وی در پایان تأکید کرد: باید در مورد اربعین آسیب شناسی هم صورت گیرد و نباید اسیر کمّیت ها و سخت افزارها شده و از کمّیت، نرم افزار و مغزافزار آن عدول کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha