جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی

حوزه/ برپایی موکب جمکران در مسیر راهپیمایان اربعین حسینی بهترین فرصت برای معرفی امام عصر(عج) و تببین رسالت جهانی ایشان را دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد واعظ موسوی با اشاره به فرصت ممتاز پیش آمده به منظور بهره‌گیری موکب جمکران از امكانات جديد برای آشناسازی افراد با امام زمان(عج) اظهارداشت: حضور مبلغان مجرب در موضوع امام زمان(عج) برای پاسخگویی به شبهات از اولویت های این موکب باید باشد.

رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه گفت: استفاده از فضاهاي مجازي و مسائل دقيق فني، فرهنگي و بهره‌گيري از پارچه نوشته‌ها، تراكت‌ها و شعارهاي پرمحتوا از جمله مواردي است كه در آشناسازي افراد با وظايف منتظران و چگونگي مقدمه‌سازي براي ظهور مؤثر است.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم پياده‌روي اربعين اظهارداشت: پياده‌روي اربعين همايش مردمي، خودجوش و بزرگ است، تا بار ديگر اخلاق، معنويت و اعتقادت خود را به رخ جهانيان بكشيم، هر كس در اين مراسم در تلاش است تا اندازه‌اي كه مي‌تواند محبت خود را به اهل بيت(علیهم السلام) و عزاداران ايشان نشان دهد.

وي خاطرنشان كرد: عاشقان و دلباختگان به اهل بيت(علیهم السلام) با خدمت‌گزاري در اين مسير، خود را با آرمان‌هاي امام حسين(علیه السلام) هماهنگ مي‌كنند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه مراكز فرهنگي بزرگ بايد براي چنين حركت عظيمي با استفاده از موقعيت‌هاي فعال در رساندن پيام اربعين و شناساندن فرهنگ اهل بيت(علیهم السلام) تلاش وافري داشته باشند، گفت: مسجد مقدس جمكران به عنوان بزرگترين و فعال‌ترين مركز فرهنگي در مسير آشناسازي مردم با آرمان‌هاي امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) گام برمي‌دارد.

وي خاطرنشان كرد: موكب مسجد مقدس جمكران وظيفه آشنا كردن مردم و راهپيمايان با اهداف امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و تبيين موانع ظهور را به عهده دارد كه بايد با اطلاع‌رساني مناسب و دقيق عمل كند و فعاليت گسترده فرهنگي را همراه استفاده از بيانات شيوا در طول مسير داشته باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین واعظ موسوي با اشاره به اقدامات ديگر كه بايد مورد توجه دست‌اندركاران موكب مسجد مقدس جمكران قرار گيرد، گفت: شايسته است بسته‌هاي فرهنگي مانند برخي از كتاب‌هاي معتبر، بروشورها و استفاده از همه امكانات به روز و حتي برخي از برنامه‌هاي فضاي مجازي در مسير در اختيار زائران قرار ‌گيرد تا بتوانند بهترين بهره‌‌برداري را از اين همايش بزرگ مردمي داشته باشند.

وي با بيان اينكه موكب‌ جمكران بايد بتواند به بهترين شكل نقش خود را در افزايش اطلاعات ديني مردم، آشنا كردن مردم با حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه) و برنامه‌ريزي دقيق براي منتظران واقعي ايفا كند، گفت: چنين فرصتي در طول سال كمتر به دست مي‌آيد، برنامه‌ريزان بايد از مدت‌ها پيش برنامه‌ريزي دقيق و نقشه راه مناسب عملياتي را پيگيري كنند تا پس از گذشتن موعد مقرر تأسف نخورند.

رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه علميه ادامه داد: آنها بايد وظيفه خود را در زمينه فعاليت معنوي، اخلاقي و اعتقادي لازم به انجام‌ برسانند و همه راهپيمايان به ويژه نوجوانان و قشر تحصيل كرده را با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) آشنا ‌كنند.

وي با بيان اينكه موكب جمكران بايد سرمايه‌گذاري لازم و برنامه‌ريزي كافي و تمهيد مقدمات براي عملياتي كردن برنامه‌ها را داشته باشد، گفت: لازم است با آموزش و تربيت مبلغان كه اطلاعات وسيع در عرصه‌هاي مختلف به ويژه مسئله غيبت و ظهور دارند و استفاده از امكانات به روز و ارتباط ‌گيري با افراد مختلف در قالب چهره به چهره و ارتباطات رسانه‌اي به انتقال پيام بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوي خاطرنشان كرد: استفاده از فضاهاي مجازي، بلوتوث و مسائل دقيق فني و فرهنگي و بهره‌گيري از پارچه نوشته‌ها، تراكت‌ها و شعارهاي پرمحتواي نوشته شده در كاغذها از جمله مواردي است كه در آشناسازي افراد با وظايف منتظران، چگونگي مقدمه‌سازي براي ظهور و وظايف يك منتظر واقعي به بهترين شكل ممكن مؤثر است.

انتهاي پيام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha