جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی

حوزه/ مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه ایجاد سایت طنز حلال در حوزه ضروری است، گفت: اگر ما برای خنداندن مردم هزینه نکرده و به این مسئله مهم بی‌توجه باشیم به سایت‌ها و افراد مختلفی برای شاد بودن رجوع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی امشب در مراسم گردهمایی اساتید تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: پیشنهاد می‌کنم که جلسه‌ای با حضور مفسرین قرآن برگزار شود تا مفسرین دور هم جمع شده و پس از مشاهده تفسیر یکدیگر اشکالات را برطرف کرده و موجب کامل‌تر شده یکدیگر شوند.

وی با بیان اینکه مفسران قرآن نباید احتمالات را بگویند، تصریح کرد: باید مقداری مردمی فکر کرد و تفسیرها قابل‌فهم برای مردم باشد.

این مفسر قرآن کریم گفت: در تفسیر باید از نقل اقوال اجتناب کرده و از قصه‌های قرآن شروع کنیم چراکه می‌توان مردم را با قصه‌های قرآن جذب کرد. باید از سوره‌های کوچک شروع کنیم چراکه مردم با سوره‌های کوچک مأنوس هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به اینکه برای طبقات مختلف مخصوصاً برای بچه‌ها باید تفسیر داشته باشیم، گفت: خلاصه گویی، روان‌گویی و بیان مسائل روز از دیگر اصول تفسیر است.

وی بیان کرد: طلبه‌های جوان نیز باید در منبرها از روی کتاب اقدام به گفتن تفسیر قرآن کنند و نباید از اینکه تفسیر می‌گویند ترسید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تفسیر را باید در تمام ایام سال در برنامه داشته باشیم و نباید تنها در ماه مبارک رمضان گفته شود، بیان کرد: در تفسیر قرآن لزومی ندارد آیه به آیه شروع کنیم بلکه می‌شود در مورد مسائل مختلف صحبت کرد و آیه‌های مختلف را تفسیر کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سایت طنز حلال در حوزه ضروری است، گفت: اگر ما برای خنداندن مردم هزینه نکرده و به این مسئله مهم بی‌توجه باشیم به سایت‌ها و افراد مختلفی برای شاد بودن رجوع می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد خردمند IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام لطفا بیشتر دقت بفرمایید طنز حلال صحیح است یعنی طنزی که در آن حرام و گناهی نباشد. این گونه اشتباهات املایی بهانه به دست بدخواهان می دهد در عنوان و متن چند بار تکرار شده ایدکم الله فی الدارین
  • بصیرت IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    طنز حلال یا طنز هلال؟
  • ارش IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    0 0
    ان شاالله ریشه ی این شیخ نافهم رو خداوند خشک کند که دین رو به دل مردم تفسیر میکنه لعنت الله علیه