یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که دانشگاه محل تحصیل و علم آموزی و تربیت جوانان است، گفت: باید حضور دانشجویان آرایش کرده در دانشگاه ها ممنوع شود، همچنین تفکیک جنسیتی نیز اجراء و رعایت گردد .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی، امروز در اجلاس استانی نماز، در سالن اجتماعات علامه فیض(ره) دانشگاه کاشان با بیان این که باید به نماز بها داده شود، گفت: اگراداره ارشاد قوی داشتیم، نیازی به سازمان تبلیغات اسلامی نبود و اگرسازمان تبلیغات قوی هم داشتیم، نیازی به ستاد اقامه نماز نبود.

وی، متصدی نبودن ارشاد و تبلیغات اسلامی پیرامون نماز و زکات را یک خلاء دانست و افزود: علی رغم این که جمعیت آموزش و پرورش زیاد و آسیب پذیراست، هیچ کس متصدی نماز آموزش وپرورش نیست .

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که هنوز جایگاه نماز را نشناخته ایم، یاد آورشد: هرچه تواضع در نماز بیشتر شود، دیدمان نیز وسیع تر می شود .

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که متاسفانه اسلام براساس کاشیکاری های دوران شاه عباس و ... شناخته می شود، گفت: شهراسلامی شهری است که مردمش  با اذان و نماز مانوس باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که خدا نیازی به تشکر انسان ها ندارد، تصریح کرد: افراد بی نماز را نمی توان با یک بیان نمازخوان کرد، بلکه مربیان باید با روش های خاص آنها را تشویق به نمازخواندن کنند.

وی آمارهای ارائه شده در مورد نماز را  قانع  کننده  ندانست، با بیان این که اثر تبلیغ  چهره به چهره در گرایش افراد به نماز خواندن بسیار زیاد است، گفت: باید افراد کاهل نماز را خصوصی به نماز دعوت کرد .

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان از همان دوران کودکی، تصریح کرد: باید با ایجاد جذابیت فرزندان را به سمت معارف الهی و نماز سوق داد و اراده دینی را در آنان ایجاد و تقویت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، دلیل حل نشدن مشکل اشتغال را به خاطرعدم آموزش مهارت ها در دانشگاه ها و آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: باید سیستم آموزشی دانشگاه و آموزش وپرورش تغییر کند و به جای حفظ ومحفوظات، سراغ مهارت آموزی برویم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: آموزش و پرورش به دلیل این که نسل نو در اختیارش می باشد، سرمایه داراست و باید از این سرمایه به بهترین نحو ممکن استفاده کند  .

وی در ادامه با تاکید براینکه زنان نباید آرایش کرده خودشان را درمعرض دید نامحرمان قراردهند، گفت: خانمی که اجازه نمی دهد یک درصد علاقه همسرش جایی دیگری برود، نباید با چهره آرایش کرده در بیرون از منزل علاقه دیگران را به خود جلب کند .

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که دانشگاه محل تحصیل و علم آموزی و تربیت جوانان است، گفت: باید حضور دانشجویان آرایش کرده در دانشگاه ها ممنوع شود، همچنین تفکیک جنسیتی نیز اجراء و رعایت گردد  .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha