سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وقف

حوزه/معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سه دانگ یک ملک در ارومیه به ارزش ۲ میلیارد ریال صرف احداث حوزه علمیه شد.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال از سوی یک فرد خیراندیش، سه دانگ یک ملک در ارومیه به ارزش 2 میلیارد ریال وقف احداث حوزه علمیه شد.

وی افزود: با آگاهی بخشی به مردم خیراندیش و فرهنگ سازی در زمینه وقف برای حوزه علمیه درصددیم گامی در جهت رشد و شکوفایی حوزه های علمیه برداریم.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هفته وقف، افزود: در این هفته طرح«سوگواره بصیرت عاشورایی» در استان برگزار شده و براساس آن نیات خیران در رابطه با امام حسین(ع) اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از اول تا 12 محرم امسال 100 هزار نفر از محل موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایا اطعام شدند.

حجت الاسلام برادری بیان کرد: علاوه بر آن در ایام پیاده روی اربعین حسینی، مبلغ 3 میلیارد ریال صرف اطعام زائران آذربایجان غربی که در استان ایلام معتکف می شوند، خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان داشت: در هفته وقف امسال مسجد جامع شهرستان نقده افتتاح و مراسم ویژه سالگرد شهادت حضرت محمد(ص)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام برادری از ثبت نام 15 هزار و 770 نفر در طرح تربیت حافطان قرآن در استان خبر داد و اذعان داشت: سهمیه امسال آذربایجان غربی در طرح تربیت حافظ 16 هزار و 300 نفر بوده و کلاس های مربوط به آن نیز آغاز شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی افزود: در طرح تربیت حافظان حفظ نیز تاکنون 40 نفر در دوره ها شرکت کرده و 70 نفر نیز در بهمن ماه دوره های مربوطه را فرا می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha